شهر جواد آباد، به عنوان بزرگترین بخش استان تهران تنها یک داروخانه دارد .
کد خبر: ۵۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۶ 30 June 2015
شهر جواد آباد ، بزرگترین بخش شهرستان ورامین و استان تهران در 35 کیلومتری جنوب تهران قرار دارد که با دارا بودن بیش از 26 هزار نفر جمعیت ، بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی و دامی استان تهران نیز محسوب می شود.

این بخش از دو دهستان بهنام عرب جنوبی و دهستان بهنام وسط جنوبی و 36 پارچه آبادی برخوردار است که با وجود فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهرستان ورامین ، از بسیاری کمبودها در بخش بهداشت و درمان رنج می برد و تنها مرکز درمانی این شهر پاسخگوی نیاز شهروندان و روستائیان این بخش نیست .

جوادآباد تنها شهر استان تهران است که فقط یک بانک و یک داروخانه دارد و از این لحاظ یکی محروم ترین مناطق استان تهران محسوب می شود هرچند که با حضور وزیر بهداشت در این شهر ، زمینه توسعه فعالیت های بهداشتی و درمانی فراهم شده و مردم این شهر به آینده درمانی خود در این شهر امیدوار شده اند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : شهر جواد آباد حداقل امکانات بهداشتی و درمانی ندارد، لااقل در شهرهای ورامین و قرچک حداقل امکاناتی وجود داشت ولی در این شهر هیچ چیز نداریم .

سیدحسین نقوی حسینی داشت: حوزه ورامین، قرچک و پیشوا حوزه شهری است و مردم به امکانات، آژانس و خودرو دسترسی دارند ولی در شهر جواد آباد این امکانات بسیار محدود است.

وی افزود: فاصله 25 کیلومتری روستاها از مرکز شهر جواد آباد توسط بیماران به این امید طی می شود که در این منطقه به امکانی برای زنده ماندن دست پیدا کنند که در این شهر نیز هیچ امکانی وجود ندارد .

وی اظهار داشت: در سفر وزیر بهداشت به بخش جواد آباد، دستورات لازم جهت رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی این بخش صادر شد که امید می رود با پیگیری مسوولین این مشکل برطرف شود.

رئیس شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به جمعیت شهری 16 هزار نفری و درجه شهری جواد آباد ، تنها یک داروخانه به این شهر تعلق می گیرد.

دکتر بابک بختیاری جم افزود: جمعیت شهری اندک این شهر ، صرفه اقتصادی مناسبی برای حضور بخش خصوصی برای دایر کردن داروخانه جدید به همراه ندارد هرچند که اگر کسی بخواهد اقدام به دایر نمودن داروخانه در جواد آباد بکند ، شبکه بهداشت در دریافت مجوزهای لازم به او می دهد.

وی اظهار داشت: هم اکنون تنها داروخانه شهر جواد آباد تا ساعت 21 باز است و برای بیمارانی که پس از این ساعت به مرکز شبانه روزی درمانی مراجعه کرده و نیاز به دارو دارند ، در قسمتی از این مرکز درمانی بیش از 300 قلم دارو تعبیه شده تا بیماران حداقل داروهای مورد نیاز را دریافت کنند.

بختیاری افزود: پس از سفر وزیر بهداشت به شهر جواد آباد، مجوز فعالیت شبانه روزی این داروخانه تا پایان مرداد ماه سال جاری صادر شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار