تابناک: دانشجوی دوره دکترای دانشگاه هنر اصفهان با تهیه و انتشار مجموعه هشت جلدی « گنجینه فرهنگ آثار معماری ایران » جایزه کتاب سال 93 را کسب کرد.
کد خبر: ۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴ 16 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنر اصفهان، مجموعه هشت جلدی « گنجینه فرهنگ آثار معماری ایران - میراث معماری صنعتی معاصر ایران » تالیف « لیلا پهلوان زاده » دانشجوی دکترای رشته مرمت ابنیه این دانشگاه عنوان کتاب برگزیده سال در بخش معماری را به خود اختصاص داد.

این دانشجوی برگزیده، لوح تقدیر و جایزه ویژه سی و دومین دوره جایزه کتاب سال را از دست رئیس جمهوری دریافت کرد.

محتوای این مجموعه هشت جلدی در باره معماری صنعتی ایران است که نخستین بخش آن در پنج جلد به معماری استان اصفهان اختصاص دارد.

دو جلد اول این مجموعه با عنوان «معماری صنعتی معاصر ایران: استان اصفهان» به معرفی معماری صنعتی استان اصفهان پرداخته و جلدهای سوم، چهارم و پنجم شامل اسناد و روزنامه های کارخانه های اصفهان است.

دو جلد ششم و هفتم این مجموعه به معماری صنعتی استان یزد اختصاص دارد و جلد هشتم آن نیز درباره کارخانه های مرمت شده ایران و جهان است.

مولف مجموعه هشت جلدی میراث معماری صنعتی معاصر ایران، روز دوشنبه به ایرنا گفت: تالیف این مجموعه کتاب با بیش از چهار هزار صفحه حدود 11 سال با هزینه حدود پنج میلیارد ریال به طول انجامید.

لیلا پهلوان زاده افزود: چاپ اول این مجموعه با همکاری معمارخانه باغ نظر و چاپ دوم با کمک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان نظام مهندسی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان صورت گرفته است.

این پژوهشگر، شاخص های انتخاب این مجموعه هشت جلدی به عنوان کتاب سال را بدیع بودن موضوع، حجم زیاد کار، نوع چاپ و صفحه آرایی و امانت داری در استفاده از منابع عنوان کرد.

پهلوان زاده با بیان اینکه تاکنون کتاب مصور و کاملی درباره معماری صنعتی در کشورمان چاپ نشده بود، گفت: از جمله مشکلات پژوهش در این زمینه عدم دسترسی به منابع و حمایت های مالی است.

وی با بیان اینکه برای تحقیق، تهیه و تدوین کتاب خود با مشکلاتی مانند گرفتن تسهیلات مالی و عدم اجازه ورود به کارخانه ها مواجه بود، تصریح کرد: لازم است متولیان فرهنگی کشور حمایت های بیشتری از پژوهشگران داشته باشند.

بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری 19 بهمن امسال در تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه هنر اصفهان ابتدا با نام «دانشکده پردیس اصفهان» از سال 1355با هدف تربیت نیروهای متخصص در زمینه حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی تأسیس شد.

این دانشکده به مرور زمان گسترش یافت و در سال 1379 با دایر کردن رشته های مختلف هنرهای تجسمی و معماری، معماری و مرمت بعنوان دانشگاه هنر اصفهان به کار خود ادامه داد.

این دانشگاه دارای حدود سه هزار دانشجو و یکصد عضو هیات علمی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار