فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان؛ اکیپ‌ها و گشت‌ در سطح شهر فعال هستند و با افرادی که به ماه مبارک رمضان بی‌حرمتی کنند، برخورد می‌کنند. تاکنون حدود 100 نفر از تظاهرکنندگان به روزه‌خواری در همدان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۵۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 30 June 2015

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون حدود 100 نفر از تظاهرکنندگان به روزه‌خواری در همدان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش تابناک همدان  چندی پیش؛ سرهنگ منصور ملکی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در ماه رمضان، اظهار داشت: تشدید گشت ها در تفرجگاه ها و نصب ۳۰ بنر در شهر همدان با موضوع آگاه سازی مردم در حوزه قضایی روزه خواری در ماه رمضان انجام شده است.و نیزبا افرادی که در سطح شهر و در داخل خودرو نیز اقدام به روزه خواری کنند برخورد و خودرو این افراد به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رسول مرادی؛ فرمانده انتظامی شهرستان همدان نیزدر گفتگو با خبرگزاری فارس؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه استان همدان به ویژه مرکز آن به سبب شرایط جغرافیایی و آب و هوای مطبوع در این فصل مسافرخیز و گردشگرپذیر است از ابتدای ماه مبارک رمضان طرح برخورد با روزه‌خواران اجرا شده است.

وی افزود: به منظور آگاه‌سازی شهروندان و مسافران تابستانی در تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی و توریستی شهر همدان اکیپ‌های مستقر شده‌اند تا به تظاهرکنندگان به روزه‌خواری هشدارها و تذکرات لازم را ارائه دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان تصریح کرد: همچنین با نصب بنر با محتوای ضرورت حرمت‌گذاری به روزه‌داران و ممنوعیت تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام به شهروندان و مسافران هشدار داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که تظاهر به روزه‌خواری کنند برای پیگیری قانونی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، گفت: اکیپ‌ها و گشت‌های خودرویی نیز در سطح شهر فعال هستند و با افرادی که به ماه مبارک رمضان بی‌حرمتی کنند، برخورد می‌کنند.

مرادی بیان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 400 نفر از تظاهرکنندگان به روزه‌خواری با تذکر مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفتند و همچنین قریب 100 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند که با اخد تعهد و اظهار پشیمانی آزاد شدند.

وی در ادامه گفت: افرادی که بدحجاب باشند برابر ماده 638 مجازاتی برای آنها تعیین شده و کسی که رعایت حرمت ماه مبارک رمضان را نداشته باشد و موازین شرعی را رعایت نکند و اقدام به ترویج مدگرایی و ترویج تاثیرات ماهواره کنند و به نوعی بی‌حرمتی به قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی کنند مجازاتی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز با بیان اینکه ۱۰ هزار نسخه کارت از سوی سپاه و بسیج درخصوص امر به معروف و نهی از منکر در اماکن عمومی همدان توزیع شده است؛گفت: امر به معروف از ستون دین است که به فرموده امام باقر (ع) همه فرایض با انجام آن اقامه می شود.

وی با تاکید بر اینکه سپاه برنامه ای در خصوص انجام فعالیت های فرهنگی در اماکن گردشگری شهر دارد، گفت: هزینه این برنامه از اعتبارات کشوری است و نیاز به فضای مناسب در اماکن عمومی گردشگری شهرستان دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان همدان نیز با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نگاه به دانشجو باید متفاوت از سطح جامعه باشد، گفت: فضاسازی مناسب در سطح دانشگاه آزاد اسلامی همدان انجام و تدبیری با رویکرد فرهنگی در این زمینه ایجاد شده است.

علی طاهری افزود: پنچ کمیته در دانشگاه آزاد همدان به منظور پیشگیری از بروز هر مشکل و ناهنجاری تشکیل شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار