معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان همدان گفت: یکی از وظایف متولیان فرهنگی آن است که صفتهای خوب شهدا را به شکلی جذاب و به دور از بایدها و نبایدها و شائبه ها برای نسل جوان و نوجوان تبیین کند.
کد خبر: ۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 17 February 2015

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان همدان گفت: یکی از وظایف متولیان فرهنگی آن است که  صفتهای خوب شهدا را به شکلی جذاب و به دور از بایدها و نبایدها و شائبه ها برای نسل جوان و نوجوان تبیین کند.

به گزارش ایسنا، "جواد تهذیبی"  در همایش بزرگداشت سی و ششمین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاههای استان همدان در مسابقه کتابخوانی کتاب دختر شینا که به همت جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی می گذرد و عدم انعکاس و انتقال ارزشهای دفاع مقدس با عنایت به گذشت ایام به نسل کنونی می تواند موجب کمرنگ شدن خصلت های ارزنده آن دوران همچون حس غرور و اقتدار ملی، ایثار و از خود گذشتگی، تحمل سختی ها و به سخره گرفتن ناملایمات زندگی، همبستگی ملی، فضای معنوی و ایمانی در درون خانواده ها که آن روزها ملموس بود، شود.

وی تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و دلاوری غیور مردان این مرز و بوم در سنگر ها و خاکریزها و پشتیبانی همسران و مادران این رزمندگان در جبهه ای دیگر و تحمل سختی ها، دوری ها و مراقبت از فرزندان به تنهایی خود روایتی شنیدنی و ناگفته از رشادتها و عظمت روح زنان این مرز و بوم است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان گفت: بازگویی و معرفی زندگی این اسوه ها می تواند الگوی خوبی برای نسل حاضر و آینده باشد.

وی ادامه داد: کتاب دختر شینا یکی از هزاران روایت ناگفته همسران شهداست و زنان نمونه ای که با تمام وجود تلاش کردند تا ضمن حفظ کانون خانواده، پشتیبان و مایه دلگرمی همسرانشان در جبهه ها باشند.

تهذیبی گفت: موضوع و نثر داستان به علت سادگی و روایت صادقانه شرایط و حوادث آنچنان تاثیرگذار است که دانشجویان پس از مطالعه، کتاب را به دوستان خود توصیه کرده اند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی یادآور شد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بر آن شد تا با همکاری معاونتهای فرهنگی دانشجویی و برخی سازمانها و با هدف آشنایی دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس این طرح را در سطح دانشگاه های استان برگزار کند.

وی افزود: کتاب دخترشینا به میزان مورد نیاز تهیه شد و با حمایت حوزه مالی جهاد دانشگاهی و برخی سازمانها با 70 درصد تخفیف در اختیار دانشجویان دانشگاه های استان قرار گرفت.

تهذیبی ادامه داد: معاونت های فرهنگی دانشجویی در بیش از 30 دانشگاه، موسسه و مرکز آموزش عالی در سطح استان همدان در ثبت نام و برگزاری آزمون این طرح همکاری فعالانه داشتند.

وی با بیان اینکه استقبال از این مسابقه کتابخوانی آن را به عنوان یکی از برنامه های نمونه در سطح دانشگاه تبدیل کرد، تصریح کرد: در این مسابقه نزدیک به یک هزار و 500 نفر دانشجو شرکت کردند.

تهذیبی خاطرنشان کرد: آزمون این مسابقه در هشتم دی سالجاری به صورت همزمان در اکثر دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد که پس از تصحیح پاسخنامه های دریافت شده از تمامی دانشگاه ها نفرات برتر مشخص شده و 30 نفر از دانشجویان برتر این برنامه فرهنگی و این طرح استانی تجلیل می شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیکی نمرات در برخی از سطوح نفرات برتر به صورت مشترک در آن رتبه معرفی خواهند شد اما هر یک به صورت مستقل جایزه همان رتبه را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: در بخش جنبی و دلنوشته نیز یکی از آثار حائز رتبه شده و مورد تقدیر قرار خواهد کرد.

تهذیبی در پایان از تمامی دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی  استان همدان که از مراجل ثبت نام تا اهدا جوایز این برنامه نهایت همکاری را کردند تشکر و قدر دانی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار