رئیس اتاق اصناف همدان گفت: نبود مراکز خرید تخصصی رونق کسب و کار را زیر سوال می برد.
کد خبر: ۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴ 17 February 2015

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: نبود مراکز خرید تخصصی رونق کسب و کار را زیر سوال می برد.

"حمیدرضا فرسایی وحید" در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مراکز خرید تخصصی در شهر همدان وجود ندارد، اظهار کرد: نبود مراکز خرید تخصصی در همدان یکی از مشکلات اصلی اصناف است.

وی با تاکید بر اصلاح نظام تجاری، تصریح کرد: اصناف سال هاست خواستار اصلاح نظام تجاری بوده و این موضوع را با شهرداری و شورای شهر نیز مطرح کرده است.

فرسایی وحید عنوان کرد: فعالیت رسته های مختلف صنفی در مراکز تجاری بدون درنظر گرفتن شرایط آن مرکز مشکلات عدیده ای برای اصناف به وجود آورده است.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز خرید دارای استانداردهای خاصی است و این درحالیست که مراکز خرید باید تابع نظام تجاری قرار گیرند و استانداردهای جهانی در این حوزه لحاظ شود.

رئیس اتاق اصناف همدان خاطرنشان کرد: در فعالیت واحدهای صنفی در مراکز خرید باید به این نکته توجه شود که آیا رکود یا رونق کسب و کار را به دنبال خواهد داشت یا اینکه رونق کسب و کار را زیر سوال می برد؟

فرسایی وحید با اشاره به اینکه تنها نهادی که در این زمینه می تواند کاری بکند شهرداری و شورای شهر است، یادآور شد: پروانه ای که از طریق شهرداری به واحدهای صنفی داده می شود باید با نظارت اصناف و طبق نیاز شهر داده شود.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 120 نفر و در کشورهای توسعه نیافته به ازای هر 30 نفر، یک واحد صنفی ایجاد می شود در حالیکه در همدان این استانداردها اصلا رعایت نمی شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار