رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها رضایتمندی مردم استان اردبیل از اجرای طرح تحول سلامت در 15 ماه اخیر به 85 درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 30 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی پیش از ظهر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات بهداشتی و درمانی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اجرای موفق طرح تحول سلامت در سطح کشور و عملیاتی شدن این طرح در بسته‌های مختلف سعی کردیم تا یک فرایند ترمیمی و بهبودی را در طرح‌های بهداشتی و درمانی در این مدت به انجام برسانیم تا موانع و مشکلات گذشته برطرف شود.

وی با بیان اینکه در کنار اجرای این طرح ارتقای کیفی طرح پزشک خانواده در شهرهای کم جمعیتی همچون نیر، ‌کوثر،‌ نمین و بیله‌سوار نیز به انجام رسیده است، گفت: ما با تامین 152 پزشک عمومی سعی کردیم تا خدماتمان را در این حوزه افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تحقق 95 درصدی اهداف در حوزه اجرای پزشک خانواده خبر داد و یادآور شد: در کنار این طرح، طرح تحول سلامت نیز مکمل واقعی در پیشبرد بهتر امور بوده به طوری که ما سعی کردیم یک توان و ظرفیت خوبی را در بخش‌های ارائه خدمات کیفی‌تر بهداشتی و درمانی شاهد و ناظر باشیم.

پورفرضی با اشاره به راه‌اندازی اولین پایگاه بهداشت دهان با همکاری آموزش و پرورش در اردبیل بیان کرد: تلاش می‌کنیم این پایگاه‌ها در سال تحصیلی جدید توسعه پیدا کرده و امکان بازدید مرتب و رایگان دندان دانش‌آموزان را در جلوگیری از بیماری‌ها و یا پوسیدگی‌ها شاهد و ناظر باشیم.

وی ضرورت تغذیه سالم را در جامعه و جلوگیر ی از هرگونه استفاده از غذاهای آماده را یادآور شد و گفت: این غذاهای آماده در عین حال که برای سلامتی مضر است اغلب مواد نگهدارنده آن سرطان‌زا است که باید خانواده‌ها در پرهیز خود و فرزندانشان در مصرف این غذاها تلاش و جدیت خود داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در کنار خوردن غذاهای سالم و توصیه شده به ویژه میوه و سبزی افراد باید از تنبلی و بی‌تحرکی پرهیز کرده و ضمن تغییر عادات غذایی خود بیشتر به فکر سلامتی‌شان باشند.

پورفرضی فصل گرما و گسترش برخی از بیماری‌ها را نیز متذکر شد و افزود: در کنار بازدیدهای مستمر از واحدهای عرضه‌کننده مواد غذایی از عموم مردم انتظار داریم از خرید مواد غذایی از واحدهای سیار و غیربهداشتی پرهیز کنند تا زمینه گسترش بیماری‌ها و نگرانی‌های ناشی از آن فراهم نیاید.

وی یادآور شد: البته دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر نیست این زنجیره را کنترل کند اما با همراهی جهاد کشاورزی،‌ صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات و سایر دستگاه‌های نظارتی و کنترلی سعی بر این است تا مردم به غذاهای بهداشتی روی آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به اجرای موفق طرح تحول سلامت و رضایت‌مندی 85 درصدی مردم از این طرح اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این حوزه نیز روز به روز وضعیت مطلوب‌تر و مناسبی را در ارائه خدمات کیفی‌تر به مردم شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار