سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: اجرای آزادراه بوشهر ـ شیراز در انتظار سرمایه‌گذار است.
کد خبر: ۵۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 30 June 2015
تابناک بوشهر: فرزاد رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره مورد پروژه آزادراه بوشهر ـ شیراز اظهار داشت: فاز مقدماتی مطالعات طرح مذکور انجام‌شده و باید سرمایه‌گذار مناسب پیدا شود.

وی بیان کرد: با توجه به بافت آزادراه بوشهر ـ شیراز، یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن نیاز است اما هنوز سرمایه‌گذاری که بتواند اجرای این پروژه را بر عهده بگیرد پیدا نشده و برای اجرای این پروژه 70 درصد بخش خصوصی و 30 درصد بخش دولتی باید هزینه کنند اما همان‌طور که عرض شد سرمایه‌گذار مناسب پیدا نکردیم.

رستمی در مورد پروژه راه‌آهن بوشهر ـ شیراز نیز گفت: 2 قطعه از این پروژه در استان بوشهر آغازشده اما به دلیل محدودیت‌های مالی حدود 2 سالی هست که پروژه تعطیل بوده است. تأمین اعتبار بخش زیرسازی مسیر بر عهده وزارت نفت بوده اما وزارت راه و شهرسازی در کار به وزارت نفت کمک کرده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: باوجود محدودیت مالی امکان اجرای پروژه را نداریم و باید اعتبارات لازم تأمین شود و درمجموع برای اجرای این طرح 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. کل پروژه 18 قطعه است که 12 قطعه آن در استان بوشهر و مابقی در استان فارس قرار دارد.

وی در مورد مسکن مهر در استان بوشهر گفت: کل سهمیه مسکن مهر استان بوشهر 39 هزار و 303 واحد بوده که 28 هزار و 795 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده و 10 هزار و 508 واحد مسکن هنوز تکمیل‌نشده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از این تعداد 6 هزار و 327 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت است که 952 واحد آن فاقد متقاضی است و 285 واحد نیز راکد است.

رستمی گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم تا پایان سال 4500 واحد مسکن مهر را در استان بوشهر تکمیل خواهیم کرد ضمن اینکه برای تکمیل فاضلاب این طرح‌ها نیز 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار