شاهین خبر داد:
تابناک: رئیس کمیته علمی جشنواره برند اصفهان گفت: طراحی و راه‌اندازی مدرسه برندسازی و مرکز تحقیقات مدیریت برند استان اصفهان از مهم ترین برنامه های آینده این کمیته علمی است.
کد خبر: ۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، آرش شاهین دوشنبه شب در نخستین جشنواره و همایش نام و علامت تجاری (برند) استان اصفهان با بیان اینکه اکنون کشور ما در شرایط گذار اقتصادی است، اظهار داشت: سیاست های توسعه کلان کشور و فعالیت های منطقه ای و بین المللی در این زمینه افق های روشنی را پیش روی اقتصاد ما قرار می دهد.

وی افزود: بر این اساس ما نگرانی، هراس و ناامیدی برای توسعه اقتصادی نداریم وسعی می کنیم با رصد مناسب از شرایط، صاحبان صنعت و هنر اصفهان را در این حرکت هوشیارانه حمایت کنیم.

رئیس کمیته علمی جشنواره نام و علامت تجاری (برند) استان اصفهان تاکید کرد: اولویت نخست این است که بخش صنعت را در حوزه آسیای غربی و خاورمیانه گسترش دهیم و از فرصت های تجاری در این زمینه بهترین استفاده ها را ببریم.

ضرورت سرمایه گذاری مناسب در کشورهای همسایه

وی ادامه داد: با تعدیل روابط و سرمایه گذاری مناسب در کشورهای همسایه، می توانیم به امنیت منطقه و جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی کمک کنیم.

شاهین با با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی باید فرامنطقه ای نگاه کنیم، ابراز داشت: با توجه به برنامه ریزی استان در این زمینه که تا ۵ سال آینده تعداد گردشگران از ۲۰۰ هزار در سال به یک میلیون برسد و با توجه به اینکه مطابق برنامه ششم توسعه قرار است تعداد دانشجویان خارجی از نیم درصد به ۶ و به مرور به ۱۰ تا ۱۵ درصد برسد افق های بلندی برای توسعه صنعت گردشگری و صنایع جانبی همچون صنایع دستی در پیش رو داریم.

وی اضافه کرد: هدف ما غنی سازی ماهیت صنایع مختلف است که این موضوع برای ثبات و پایداری شرکت های تجاری در فعالیت های برندها ضروری است چراکه اگر گشایش مناسبی در روابط خارجی ایجاد شود رقابت ها تشدید و تنها برندهای قوی در این رقابت سخت پیروز می شوند.

رئیس کمیته علمی جشنواره برند اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمانی که کمیته علمی جشنواره برند اصفهان تشکیل شد به این نتیجه رسیدیم که به جای حرکت تبلیغاتی و تجاری در این حوزه باید یک کار علمی درست و اصولی انجام دهیم.

طراحی الگوی بلوغ برند برای ارزیابی متقاضیان

وی افزود: بر این اساس الگوی «بلوغ برند» برای ارزیابی متقاضیان برند در چهار سطح آشنایی، درک، ممیزی و سرآمدی طراحی شد که نسبت به الگوهای جاری جامع تر است.

شاهین بیان داشت: سطح درک مربوط به متقاضیانی است که علاوه بر آشنایی با موضوعات مقدماتی به پژوهش، خودشناسی و مطالعه نقاط ضعف و قوت خود علاقه مند هستند.

وی ادامه داد: در سطح ممیزی بستر لازم برای پذیرش مفاهیم برند فراهم شده است و شرکت مورد نظر شرایط و ملزومات استانداردهای خاص را دارد.

رئیس کمیته علمی جشنواره برند اصفهان تاکید کرد: برای سطح سرآمد نیز توانمندسازی برند و نتایج آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان بخش صنعت ۱۷و صنایع دستی نیز به همین تعداد بوده است و کمیته علمی با دقت نظر مدارک آنها را بررسی کرده است، خاطرنشان کرد: در بخش صنعت ۱۵ معیار برای اجرای سطوح در نظر گرفته شده است که در نهایت از میان ۱۷ متقاضی ۱۰ مورد در بخش آشنایی و سه مورد در سطح ممیزی قرار داشتند و چهار مورد نیز حایز هیچ سطحی نشدند.

شاهین گفت: بدین ترتیب در بخش صنایع دستی نیز ۱۴ متقاضی در سطح آشنایی و در سطح درک نیز سه مورد قرار گرفتند.

ارائه خدمات مشاوره در زمینه برندسازی در سطوح مختلف به متقاضیان

وی با اشاره به برنامه های آینده این کمیته علمی اظهار داشت: ارائه کارنامه و تحلیل معیارها برای هر متقاضی در صورت درخواست، ارائه خدمات مشاوره در زمینه برندسازی در سطوح مختلف به متقاضیان، اراده خدمات مشاوره حقوقی در زمینه برند، مطالعه و بازنگری معیارها و مستندات مورد نیاز در الگوی بلوغ برند و ویژه سازی الگوی برند برای هر خوشه صنعتی از این موارد است.

رئیس کمیته علمی جشنواره برند اصفهان تاکید کرد: همچنین ایجاد و راه اندازی مدرسه برندسازی، طراحی و توسعه برند جمعی، مطالعه و راه اندازی مرکز تحقیقات مدیریت برند استان اصفهان و سامان دهی و سیاست گذاری در حوزه برند سازی صنایع دستی استان اصفهان از دیگر برنامه های این کمیته علمی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :