کد خبر: ۵۵۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰ 25 January 2018

تابناک / رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه خروج پرستاران پدیده ای نامطلوب برای حوزه سلامت کشور است گفت: گیلان با کمبود شدید کادر پرستاری روبه رو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، طاهره زاهد صفت، رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور امروز (۴ بهمن) در مراسم جشن پرستار در سالن اجتماعات ناجا گیلان اظهار کرد: پرستار نقش به سزایی در بخش سلامت و درمان جامعه دارد.

 

وی با بیان اینکه پرستاران اسوه ای از ایثار و فداکاری هستند گفت: همت و تلاش پرستاران در بخش سلامت همواره مورد توجه ویژه عموم مردم به خصوص بیماران قرار دارد.

 

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور اذعان کرد: اخلاق حرفه ای از مقوله های مهم و مورد توجه بهداشت و درمان به خصوص کادر پرستاری است.

 

زاهد صفت افزود: پرستاران با وجود مشکلات و دغدغه های زندگی به رسالت خطیر شان در بخش سلامت و درمان پرداخته و به وظایفشان با دقت عمل می پردازند.

 

وی ادامه داد: امنیت شغلی از جمله مهمترین برنامه های است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: گیلان با کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه پرستاری روبه رو هستند.

 

زاهدصفت با اشاره به اینکه پرستاران توانمند از کشور خارج شده اند گفت: خروج پرستاران از کشور با هدف فعالیت در کشورهای دیگر برنامه ای بس نامطلوب بوده و سیاست مداران و مسئولان باید امنیت شغلی پرستاران را فراهم و مانع خروجشان شوند.

 

وی اظهارکرد: توسعه پایدار کادر پرستاری، ارتقاء رفاه اجتماعی پرستاران و کاهش نابرابری اقتصادی این قشر زحمت کش به صورت جدی پیگیری می شود.

 

رئیس شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: 50 درصد دغدغه های پرستاران مادی نبوده و با درک شرایط کاری این قشر حل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار