رئیس حوزه هنری استان سمنان:
رئیس حوزه هنری استان سمنان از برگزاری رونمایی سه عنوان کتاب خبر داد و گفت: کتاب های «دقیقا نیمه شب»، «به خانه آمدم هیچ کلمه ای در انتظارم نبود» و «بابای توی قاب» رونمایی شدند.
کد خبر: ۵۵۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 27 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، داوود یاراحمدی با بیان اینکه کتاب های «دقیقا نیمه شب»، «به خانه آمدم هیچ کلمه ای در انتظارم نبود» و «بابای توی قاب» که توسط حوزه هنری استان تهیه و منتشر شده است در محل سالن ماه حوزه هنری رونمایی شد، تاکید کرد: در شرایط فعلی متاسفانه فضاهای مجازی تهدیدی در مقابل کتاب و کتابخوانی است و این معضل بزرگی برای مجموعه فرهنگ و هنر کشور است.

داوود یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان

وی بیان کرد: هر چند قبل از فراگیر شدن فضاهای مجازی هم سرانه مطالعه در کشورمان اندک بوده ولی در حال حاضر با گسترش فضاهای مجازی متاسفانه این مشکل بزرگتر شده است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با اشاره به اینکه سرانه نفوذ اینترنت در کشور ۷۳ درصد اعلام شده است، گفت: جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در بهترین ساعات مطالعه، درگیر فضاهای مجازی هستند به طوری که روزانه به طور متوسط هشت ساعت از وقت جوانان در فضاهای اینترنتی می گذرد و این در حالی است که سرانه مطالعه در کشور ۱۲ دقیقه اعلام شده است.

یاراحمدی تصریح کرد: پژوهش ها نشان داده است که ساعت ۲۲ پرترافیک ترین ساعت حضور افراد در شبکه های مجازی است در حالی که این ساعت، زمانی است که همه خانواده در کنار هم هستند و بهترین زمان برای گفت و گوی اعضای خانواده با یکدیگر است که متاسفانه این اتفاق خود هشدار بزرگتری برای مسئولین فرهنگی و دیگر مدیران کشور و خانواده ها است که باید تمهیدی مناسب اتخاذ و چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه تولید کتاب مهم است ولی کتابخوان شدن مردم مهم تر است که باید فکری اساسی و تمهیدی اتخاذ شود تا سطح مطالعه و کتابخوانی در سطح کشور افزایش یابد، ابراز داشت: کتاب به عنوان یک محصول فرهنگی تولید و به یک کالای فرهنگی تبدیل می شود لیکن این کالای فرهنگی باید در اختیار علاقمندان قرار گیرد که اگر درست از آن استفاده نشود و به دست مخاطب نرسد به هدف خود نرسیده ایم.

نویسنده کتاب «دقیقاً نیمه شب» نیز با بیان اینکه وقتی به اشعار بزرگان نگاهی بیندازیم، بخش اعظم آن آیینه روزگار بودن است و به نظر من رمان می تواند آیینه روزگار ما باشد، گفت: در جامعه ای که وضعیت کتابخوانی ما حال خوشی  ندارد و فضاهای مجازی هم کار را بدتر کرده است باید بیشتر از کتاب گفت و این صحبت ها فقط به پشت تریبون ها خلاصه نشود.

حسینعلی جعفری بیان کرد: رمان دقیقا نیمه شب در سال ۹۰ نوشته شد و پس از اصلاح و ویرایش در سال ۹۳ نهایی شد که تحلیلی از وقایع و اتفاقات سال ۱۳۸۸ باشد و نگاهی تحلیل گرایانه است چرا که معتقد هستیم اگر به حوادث سال ۸۸ نگاهی فراجناحی بیندازیم، خواهیم دید که این رویداد فتنه ای بود که همه را در برگرفت و پیدا کردن مسیر در فضای غبارآلود فتنه دشوار است ولی در این شرایط به فرمایش امام علی(ع) که «باید افراد را با حق سنجید نه حق را با افراد»، عمل کرد.

در ادامه نویسنده کتاب به خانه آمدم هیچ کلمه ای در انتظارم نبود، گفت: زمانی در دفتر آفرینش های ادبی چاپ آثار نویسندگان در نشریات و مجلات مختلف و شرکت آنان در جشنواره های ادبی حائز اهمیت بود و خوشبختانه در حال حاضر شاهد چاپ کتاب نویسندگان استان هستیم.

سید محمد رضا طبسی افزود: کتاب های منتشر شده در طول سالیان اخیر و ۱۵ عنوان کتاب دیگر از تولیدات دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان که در انتظار چاپ به سر می برد، جای بسی خوشحالی است و در همین راستا باید گفت یکی از اهداف حوزه هنری که کشف و پرورش استعدادهای جوانان است به ثمر رسیده است.

کتاب های «دقیقاً نیمه شب» به نویسندگی حسینعلی جعفری، درباره حوادث سال ۸۸ و با محوریت وقایع فتنۀ۸۸، «به خانه آمدم هیچ کلمه ای در انتظارم نبود» سروده سید محمد رضا طبسی شامل مجموعه اشعار سپید و «بابای توی قاب» شامل اشعار کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس به کوشش نیره کاشی از سوی دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان توسط انتشارات سوره مهر سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار