معاون نخست وزیر ترکیه بر این باور است که آمریکا به وعده‌هایی که قبلا داده است، عمل نمی‌کند.
کد خبر: ۵۵۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 28 January 2018

به گزارش تابناک : بکر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: از الان به بعد، ترکیه نه تنها به حرف های آمریکا توجه خواهد کرد بلکه اقدامات میدانی آمریکا را نیز زیر نظر خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدامات واشنگتن در سوریه مطابق به قول هایی که قبلا به آنکارا داده، نبوده است.

بکر بوزداغ در مصاحبه با کانال 7 تلویزیون ترکیه افزود: قول های دولت آمریکا به ترکیه، با اقدامات واشنگتن در سوریه مطابقت و همخوانی ندارد.اقدامات آمریکا در سوریه با قول و وعده های آنها در تعارض و تناقض قرار دارد. آمریکا قول داده بود تا ارسال سلاح برای تروریست های پی وای دی و پ ک ک در سوریه را متوقف کند.

وی در ادامه به اهداف عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه اشاره کرد و گفت: هدف عملیات شاخه زیتون در شمال غرب سوریه، از بین بردن گروه های تروریستی در این منطقه و ایجاد منطقه ای امن و آرام است. این عملیات با توجه به احترام به کشور سوریه و تمامیت ارضی و وحدت سیاسی آن انجام شده است و در همین چارچوب نیز ادامه خواهد یافت.

معاون نخست وزیر ترکیه اظهار داشت: پس از عملیات عفرین، شهر منبیج در شمال سوریه و همین طور مناطق تصرف شده توسط گروه تروریستی پ ک ک – پی وای دی در شرق فرات نیز پاکسازی خواهد شد. آنکارا حضور هیچ سازمان تروریستی را که امنیت مرزها و شهروندان ترکیه را تهدید کنند، تحمل نخواهد کرد. ترکیه اجازه استقرار یک کشور تروریستی یا ارتش تروریستی پ ک ک را در منطقه نخواهد داد. ترکیه بار دیگر از آمریکا می خواهد تا به حمایت خود از تروریست های پی وای دی و پ ک ک پایان دهد.

آمریکا تا امروز از کردهای پ ک ک – پی وای دی به عنوان متحد اصلی خود در مقابله با داعش حمایت کرده است و مخالفت ها و ناراحتی های ترکیه را نادیده گرفته است. آمریکا در واکنش به ناراحتی مقام های ترکیه، بارها طی ماه های اخیر قول داده است تا ارسال سلاح برای کردهای سوریه را متوقف خواهد کرد.

مقام های آمریکایی همچنین اظهارات متناقضی درباره تشکیل یک ارتش مرزی جدید داشته اند و نتوانسته اند سلاح هایی را که قبلا که پ ک ک و پی وای دی برای مقابله با داعش داده اند، بازپس بگیرند.

ترکیه از هفته گذشته عملیات موسوم به شاخه زیتون را در شمال سوریه آغاز کرده است.

ترکیه مدعی است که هدف از آغاز این عملیات ، برقراری امنیت و ثبات در طول مرزهای مشترک با سوریه است ولی دولت دمشق پیش از این نسبت به این اقدام آنکارا اعتراض کرده و آن را تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی خود دانسته است.

 

 

منبع : آناتولی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار