تابناک: در حال حاضر این چهره‌ها به عنوان چهره‌های شاخص برای حضور در انتخابات دهم از استان اصفهان مطرح شده‌اند اما سرلیست‌ هردو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب چندان مشخص نیست...
کد خبر: ۵۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 01 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان به عنوان یکی از استان های شاخص کشور در بسیاری از حوزه های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی، یک استان مهم البته با مشکلات خاص خود به شمار می رود.

اصفهان به همان اندازه که در اذهان عمومی مردم اصفهان یک استان متنوع از لحاظ اقلیمی و برخوردار از صنایع و جاذبه های توریستی است به همان اندازه نیز در محرومیت قرار دارد.

سهم ناچیز اصفهان از بودجه‌های ملی در مقایسه با درآمدزایی خوب آن برای کشور را شاید بتوان بزرگترین چالش اصفهان دانست که حوزه های کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و حتی میراث فرهنگی این استان را تحت تاثیر سوء خود قرار داده است.

این مشکل بر هیچ مسئول و نماینده ای در استان اصفهان پوشیده نیست اما اینکه چقدر مصوبات و چانه زنی‌ها در مجلس و دولت توانسته گره از این مشکل اصفهان بگشاید، جای تامل و بررسی دارد.

استان اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، با چهره‌های جدیدتری در مقایسه با دوره‌های اخیر 21 صندلی بهارستان را از آن خود کرد.

گرایش سیاسی اکثر نمایندگان استان اصفهان در دوره نهم، از طیف اصولگرایی بود.

حال در این دوره خبر از حضور چهره های متفاوتی در انتخابات مجلس از حوزه های انتخابیه استان اصفهان به گوش می رسد.

شنیده ها حاکی از این است که چهره هایی همچون مرضیه وحید دستجردی، محمدحسین صفار هرندی، مظفر حاجیانو سید مرتضی بختیاری از طیف اصولگرایی و سید محمود حسینی و محسن رنانی از طیف اصلاح طلبان قصد حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان اصفهان را دارند.

مرضیه وحید دستجردی که در دولت دهم وزیر بهداشت احمدی نژاد بود در دو سال آخر عمر دولت دهم به دلیل اختلافاتی که با رئیس جمهور وقت داشت، کنار گذاشته شد.

محمدحسین صفارهرندی، در دولت نهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که او نیز به دلیل اختلافاتی که با احمدی نژاد و حلقه نزدیک به وی پیدا کرد از تیم او جدا شد.

اما مرتضی بختیاری که در دولت نهم استاندار اصفهان بود در دولت دهم به تهران رفت و وزیر دادگستری احمدی نژاد شد.

مظفر حاجیان نیز از فرمانداران احمدی نژادی بود که البته در دولت دهم از فرمانداری اصفهان رفت و جای خود را به کفیل داد.

سید محمود حسینی در دوران اصلاحات از استانداران اصفهان بود که در انتخابات دوره قبل شورای شهر اصفهان کاندید شد اما نتوانست به پارلمان شهری راه یابد.

محسن رنانی نیز یکی از استادان برجسته اقتصاد در دانشگاه اصفهان است که در دولت نهم و دهم کمتر به ارائه نظرات خود در رسانه ها می پرداخت اما همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم این چهره شناخته شده در دانشگاه اصفهان پیشنهادات خود در خصوص وضعیت اقتصادی ایران را رسانه ای و مطرح ساخت.

در حال حاضر این چهره ها به عنوان چهره های شاخص برای حضور در انتخابات دهم از استان اصفهان مطرح شده اند اما سرلیست هردو طیف اصولگرا و اصلاح طلب چندان مشخص نیست و به قطعیت نرسیده است اما شنیده ها حاکی از این است که از لیست اصولگرایان سردار صفوی به عنوان سرلیست جناح راست در انتخابات شرکت خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
کی گفته حاجیان اصلاح طلبه؟ایشون کاملا یک اصولگرا هستند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
سر لیست اصولگرایان سیدجواد ابطحي نماینده خمینی شهر است. نشونه اون هم اینه که آیت اله فیاض که بنرهاش 50 نقطه اصفهان نصب شده بود دایی سیدجواد است و این تبلیغات در واقع شناساندن سیدجواد ابطحي بود.
رضوی اردکانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
به نظر من اصفهانیها باید به نمایندگان شجاع و متعهد رای بدهند یکی مثل سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در دوره های 8 و 9 و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
به نطر من مردم اصفهان اصلا کاری به جناح ندارند وسعی دارند بهترین را انتخاب کنند
وکماکان آقای ک یکه تاز میدان نقشه جهان هستند چرا که راه رای گرفتن از مردم اصفهان را به خوبی میدانند
آقای ح با وجود دکتر کامران بدانید هیچ گاه به خود حتی اجازه ثبت نام را نخواهد داد چرا که از تیم دکتر کامران می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار