بررسی روزنامه های اصفهان در روز پنجشنبه
تابناک:روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.
کد خبر: ۵۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 02 July 2015

 روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.



«استعفا» این روزها یکی از پرکاربردترین اصطلاحات در تنظیم متن اخباری است که روی خروجی خبرگزاری های مختلف قرار می گیرد و البته به دنبال آن، «تکذیب» هم می تواند با اندکی اختلاف، رتبه دوم را ازآن خود کند!

روز گذشته، برای چندمین بار خبر استعفای استاندار اصفهان تکذیب شد تا این سئوال در ذهن اصحاب رسانه و مردم شکل بگیرد که آیا سرنوشت استاندار قم و فارس در انتظار استاندار اصفهان نیز هست؟ «تکذیب» هایی که خیلی زود تبدیل به «تأیید» شدند. اتفاقی که همین چند روز پیش و در ارتباط با استاندار فارس هم رخ داد. «محمد احمدی» ابتدا اعلام کرد که بخاطر شرکت در انتخابات مجلس قصد کناررفتن از استانداری فارس را دارد اما ساعتی بعد، روابط عمومی استانداری فارس این خبر را تکذیب و انتشار شایعاتی از این دست را کار بدخواهانی دانست که از ابتدای روی کارآمدن احمدی، در اندیشه سنگ اندازی برسر راه این استاندار و کارشکنی علیه او بوده اند. اما تنها چندروز بعد، معاون سیاسی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که «استاندار فارس استعفا داده است» و خبر تأیید شد!

هفته پیش نیز پس از مدت ها گمانه زنی و تأیید و تکذیب، استاندار قم کنار رفت. شایعات پیرامون علت استعفای استاندار قم البته کم نبود. فلش بکی به گذشته نشان می دهد بحث استعفای «حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش» نه به امسال و انتخابات مجلس که به ماه ها قبل تر برمی گردد ؛ زمانی که گفته شد برخی گروه ها در این استان، خواهان برکناری صالحی منش و برخی هم به دنبال سهم خواهی هستند و صالحی منش نیز خسته ازدخالت ها و فشارها، قصد کناره گیری دارد. البته سال گذشته این اتفاق رخ نداد تا امسال که گویا انتقادات از عملکرد استاندار قم بالا گرفت، عده ای که معتقد بودند صالحی منش برای نشستن روی صندلی استانداری استان مهمی چون قم، مناسب نیست و می گفتند معاون سیاسی- امنیتی استانداری قم هم نمی تواند به تنهایی بار استانداری را به دوش بکشد،فشارهارا بیشتر کردند و در نهایت اینکه صالحی منش استعفا داد حالا یا به دلیل همان فشارها و اعتراض هایی که خودش عنوان کرده بود یا به دلیل شرکت در انتخابات مجلس و یا به بهانه نارضایتی دولت از عملکرد برخی استانداران. البته فراموش نکنید که صالحی منش آخرین استانداری بود که توسط وزارت کشور انتخاب و جایگزین یکی از آخرین بازماندگان دولت دهم در قم شد. این اواخر شایعاتی درخصوص اختلاف استاندار و معاون سیاسی- امنیتی اش هم شنیده می شد. درست شبیه به آنچه درباره استاندار فارس و معاون سیاسی- امنیتی این استان هم به گوش می رسید. در شهر گل و بلبل و سعدی و حافظ هم این شایعه دهان به دهان می پیچید که عملکرد «احمدی»ِ استاندار به شدت مورد انتقاد حامیان دولت قرار دارد و تمام این گمانه زنی ها طی چندماه گذشته در ارتباط با استانداری اصفهان نیز مطرح بود. ابتدا خبر اختلافات «رسول زرگرپور» با معاون سیاسی- امنیتی سابق -یاحی- به گوش رسید که البته شایعه نبود و تغییر ناگهانی معاون سیاسی-امنیتی مهر تأییدی بر تمامی آن چیزی بود که از افواه عمومی شنیده می شد.

به هرروی روز گذشته استعفای زرگرپور بازهم تکذیب شد. این در حالی است که چندروز پیش خبر استعفای «فضل ا... کفیل» فرماندار اصفهان نیزتکذیب شد و قائم مقام وزیر کشور نیز روز گذشته اعلام کرد که تاکنون 63 نفر از مدیران زیرمجموعه های وزارت کشور استعفا داده اند که طبق گفته حسینعلی امیری، از اصفهان یک نفر در جمع مستعفی ها قرار دارد.

کلید خوردن سری جدید تغییرات در استانداری های کشور، یا به علت شرکت در انتخابات است یا به اظهارنظر چندی پیش مشاور رئیس جمهور برمی گردد که گفته بود رئیس جمهور از عملکرد برخی استانداران در برخی استان ها راضی نیست و آنالیز کلی نسبت به عملکردها در سفرهای استانی به دست آمده که منجر به تغییر و تحولات خواهدشد. اما گمانه زنی بعدی شاید همانی است که مخالفان و منتقدان دولت مطرح می کنند؛ اینکه در سال انتخابات مجلس، وزارت کشور به عنوان متولی برگزاری این انتخابات تحت فشار برخی گروه ها، درصدد است تا نیروهای مدنظر همان گروه ها را در استان های مختلف روی کاربیاورد . «رجا نیوز» چندی پیش در این باره نوشت: « این تغییرات در بدنه دولت در حالی صورت می گیرد که یکی از دلواپسی های اصلی اصلاح طلبان و طرفداران دولت، پیروزی در انتخابات پیش رو است و تمام اهتمام خود را در جهت کامیابی در انتخابات آینده متمرکز کرده اند و به نظر می رسد در تلاش اند تا با در اختیار داشتن استانداری ها و قرار دادن گزینه های خود در این جایگاه بتوانند حداکثر خواسته های خود را عملی نمایند.» و البته در روزهایی که بحث کنارگذاشتن استاندار اصفهان مطرح بود، این سخن روحانی یادمان آمد که در سفر استانی خود به اصفهان خواستار برکناری مسئولینی که از تیغ دولت تا کنون مصون مانده بودند شد و گفت: «همه مسئولین باید نگاه عمومی دولت که نگاه اعتدال است را اجرایی و عملیاتی کنند و امیدواریم قبل از ورود کشور به فضای انتخابات اگر مشکلی در زمینه ایجاد اعتدال در استان وجود دارد، رفع شود. مسئله را دنبال می‌کنم و مسئولین هم چه مسئولین فرهنگی و چه استاندار باید ایجاد فضای اعتدال در استان را دنبال کنند.»اما آیا زرگرپور توانسته فضای اعتدال را در استان اصفهان ایجاد کند؟!

صفحه نخست سایر روزنامه های اصفهان





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار