معاون استاندار آذربایجان شرقی:
معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت عملياتي كردن پروژه هاي احياي درياچه اروميه گفت: براي عملياتي كردن اين پرو‍ژه ها نبايد منتظر تخصيص اعتبار بود.
کد خبر: ۵۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 02 July 2015


براي اجراي طرح هاي احياي درياچه اروميه منتظر تخصيص اعتبار نباشيم
مهندس محمد صادق پور مهدی در جلسه شوراي فرهنگي درياچه اروميه، با اشاره به تصويب بيش از دو هزار ميليارد تومان اعتبار براي احياي درياچه اروميه اظهار كرد:  بايد اين آمادگي در مجموعه وجود داشته باشد تا بتوانيم اين ميزان اعتبار را در جاي درست خود مصرف كنيم.
 
وي  دقت در نحوه هزينه كرد اعتبارات درياچه اروميه را متذكر شد و  افزود: براي هزينه كرد ريال به ريال اين اعتبارات بايد حساس باشيم، هر گونه هزينه كرد تنها بايد در اين خصوص باشد.

وي خاطر نشان كرد: به نظر مي رسد هنوز به باور عملي براي احياي درياچه اروميه نرسيده ايم؛ كسي حق ندارد با صورت جلسه ها و قراردادهاي نامشخص درخواست اعتبار داشته باشد چرا كه همه ما در قبال اين مبالغ مسئول هستيم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، انتقال پساب تصفيه شده شهرهاي تبريز و عجب شير رابه درياچه اروميه از جمله پايدارترين راه حل هاي تامين آب اين درياچه عنوان كرد و گفت: اين پرو‍ژه با قدرت در حال انجام است.

پورمهدي اظهار كرد: مردم بايد از عملكرد مديران استاني در خصوص احياي درياچه اروميه آگاهي كامل داشته باشند از اين رو ضروري است مديران مربوطه ارتباطات خود را با رسانه ها در اين خصوص افزايش دهند.
تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب با 90درصد پیشرفت امسال تکمیل می شود
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب از پیشرفت بالای 90 درصد برخوردار است افزود: فاز اول این طرح ملی شهریور ماه امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مهندس محمدصادق پورمهدی پس از بازدید از طرح های عمرانی شهرستان بناب در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان با اشاره به اینکه در سفر اخیر هیئت دولت به استان موضوع تکمیل و بهره برداری طرح ملی تصفیه خانه فاضلاب شهری بناب به تصویب رسیده است، گفت: با وجود اینکه اعتبار مصوب آن از محل اعتبارات طرح های مصوب سفر هیئت دولت هنوز اختصاص نیافته است اما ما آن را از منابع دیگر تامین می کنیم تا در موعد مقرر به نتیجه برسد.

وی گفت: حاصل فعالیت این تصفیه خانه تولید 220 لیتر آب در ثانیه می باشد که می تواند کمک خوبی برای حل بخشی از بحران کمبود آب شهرستان باشد.

پورمهدی با اشاره به مشکلات شهرک مسکونی در حال احداث ولیعصر بناب ، اظهار کرد: این طرح آنقدر طول کشیده که به سریال تبدیل شده اما اگر دستگاه قضایی مشکلات حقوقی آنجا را برطرف کند ما آمادگی داریم آن شهرک را در اولین فرصت تکمیل کنیم.

وی از عزم جدی مسئولان استان برای تقویت مدیریت شهرستان ها خبر داد و گفت: ما برای این کار عهد بسته ایم و حتی به مدیران کل استان تاکید کرده ایم در حد توان به مدیران شهرستان ها تفویض اختیار دهند تا به راحتی کارها پیش برود و مسئولان شهرستان می توانند این موضوع را از مدیران کل مربوطه مطالبه کنند.

پورمهدی بر لزوم جدیت و دقت بیشتر در نظارت بر طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: هر نوع سرمایه خصوصی ، عمومی و دولتی که برای هرکدام از طرح ها هزینه می شود سرمایه ملی محسوب می شود بنابراین باید برای بازدهی خوب و مفید این سرمایه ها نظارت دقیق و جدی روی طرح ها صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح های ما ضمن اینکه باید تامین کننده منافع عموم مردم باشد نباید از دید مردم پنهان بماند بلکه باید به دید عموم گذاشته شود تا صاحب نظران و کارشناسان دیگر هم برای آنها نظر بدهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود کمک به توسعه شهرک های صنعتی را اولویت کاری مسئولان استان اعلام کرد و با بیان اینکه طرح توسعه دهها شهرک صنعتی در دست اقدام می باشد گفت: تلاش می کنیم با ایجاد فضایی مناسب در کنار شهرها برای صنعتگران و تولیدکنندگان بتوانیم به رونق صنعت استان کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار