رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای:
تابناک: رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: اصفهان پایتخت ورزش زورخانه‌ای کشور به شمار می‌رود و نقش مهی در این ورزش ایفا کرده است.
کد خبر: ۵۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 03 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، فرهاد طلوع‌کیان شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از شهردار جدید اصفهان در پهلوان‌سرای علی‌ابن ابیطالب(ع) اصفهان با اشاره به نقش ورزش زورخانه‌ای در کشور و اهمیت توجه به آن اظهار داشت: بزرگان ما از کودکی، توجه به مسجد و آداب آن را به ما یاد داده و درباره اهمیت این موضوع با ما سخن گفتند.

وی افزود: این بزرگان پس از آن، ما را راهی زورخانه‌ها کرده و آداب فعالیت در زورخانه‌ها و ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی را به ما یاد دادند و شباهت مساجد و زورخانه‌ها را به ما آموختند.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تصریح کرد: همه بر این باور هستند که زورخانه‌ها مانند مساجد به شمار می‌روند و از قداست خاصی برخوردار است.

وی بیان کرد: شهردار جدید اصفهان امشب و پیش از دریافت حکم رسمی خود راهی پهلوان‌سرای علی‌ابن ابیطالب(ع) شد تا کار خود را در نصف‌جهان با پهلوانی آغاز کند.

طلوع‌کیان افزود: اصفهان در ورزش زورخانه‌ای نقش مهمی ایفا می‌کند و همواره خود را به عنوان پایتخت ورزش زورخانه‌ای کشور مطرح کرده و در این زمینه دارای افتخارات بسیاری است.

وی گفت: هیئت ورزش پهلوانی اصفهان نیز مقام نخست را به خود اختصاص داده و مراسم ملی زورخانه‌ای امسال در اصفهان با حمایت شهردار این شهر برگزار می‌شود.

شهردار جدید اصفهان نیز در این مراسم گفت: توجه به روح معنوی شهر اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما در دوره جدید تلاش می‌کنیم که در این زمینه اقدام کنیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که در مناطق مختلف شهر اصفهان پهلوان‌سراهایی ایجاد کرده و در این زمینه اقدامات مختلفی در دستور کار قرار می‌دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار