زرگرپور مطرح کرد:
تابناک: استاندار اصفهان با اشاره به تصفیه خانه ها گفت: این پساب ها می تواند به عنوان یک فرصت و یک تهدید مورد توجه قرار گیرند.
کد خبر: ۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای حفاظت کیفی از حوضه آبریز زاینده رود با اشاره به اینکه این حوضه از دو بعد کیفی و کمی درحال بررسی است ، افزود: شاید در بسیاری از مواقع بعد کیفیت از کمی پیشی می گیرد زیرا حدود چهار میلیون نفر از آب این حوضه استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: کمیته حفاظت کیفی از حوضه زاینده رود از اهمیت بالایی برخوردار است و مسایل این کمیته با جدیت پیگیری می شود.

زرگر پور با بیان اینکه طرح جامع کنترل کیفی آب حوضه آبریز زاینده رود به صورت مقدماتی مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح فقط در استان اصفهان اجرا می شود.

وی اظهار کرد: این طرح قرار است از طریق رییس سازمان محیط زیست کشور این طرح در استان چهارمحال و بختیاری نیز اجرا شود تا در این حوضه آبریز مدیریت کیفیت آب انجام شود.

وی افزود: با توجه به مطالعاتی که در بخش های مختلف در اینخصوص انجام شده، نیاز است که این مطالعات تلفیق، به روز، و به هنگام شود تا در طی سه ماه آینده طرح جامع کنترل کیفی حوضه آبریز زاینده رود اجرا شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: کنترل کیفی آب حوضه آبریز زاینده رود، اقدامی فرا بخشی است و همه دستگاه ها باید در اجرای آن همکاری کنند.

زرگرپور در ادامه به تصفیه خانه ها اشاره و تصریح کرد: این پساب ها می تواند به عنوان یک فرصت و یک تهدید مورد توجه قرار گیرند.

استاندار اصفهان افزود: استفاده از این پساب برای مصارف خاص از جمله آبیاری درختان غیر مثمر و انتقال به تالاب گاوخونی می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی در عین حال تصریح کرد: استفاده از این پساب برای کشت محصولات کشاورزی و بروز مشکلات بهداشتی از جمله تهدیدهای پیش رو است.

زرگرپور افزود: طرح جامع استفاده از پساب ها تا یک ماه آینده تدوین خواهد شد.

استاندار اصفهان بر کنترل پساب های برخی از روستاها و مراکز تولیدی حاشیه زاینده رود تاکید کرد و افزود: کیفیت آب رودخانه زاینده رود از اهمیت بالایی برخوردار است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار