مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: ۶۰۰ تن مرغ منجمد برای توزیع در ایام پایانی سال و نوروز در سردخانه‌های استان کرمانشاه ذخیره شده است.
کد خبر: ۵۶۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 21 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛اسماعیل پرویزی‌فر با اشاره به اینکه 600 تن مرغ منجمد برای ایام پایانی سال استان در سردخانه‌ها ذخیره شده است اظهار داشت: با وجود اینکه براساس پیش‌بینی‌ها این میزان مصرف برای ایام نوروز کافی است اما در صورت نیاز در کمتر از دو روز از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته از اسفند تا فرودین ماه 270 تن مرغ در استان توزیع شده و امسال میزان ذخیره شده در سردخانه بیشتر از دو برابر ذخیره سال گذشته است اما در صورت نیاز مجدد امکان واردات از استان‌های دیگر در کوتاهترین زمان مکن وجود دارد.

پرویزی‌فر گفت: توزیع مرغ اکنون در حال انجام است اما به صورت گسترده از دهم اسفند ماه در استان توزیع می‌شود و افراد متقاضی از سراسر استان می‌توانند برای خرید این محصول اقدام کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت مرغ در سردخانه هر کیلو 5800 تومان اما برای مصرف‌کننده هر کیلو 6200 تومان است افزود: مرغ توزیع شده از این طریق دارای قیمت مناسب و با کیفیت بالا است.

پرویزی‌فر با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در استان مبنی بر عدم استفاده از مرغ زنده عنوان کرد: متأسفانه مصرف مرغ منجمد در استان کرمانشاه محدود است و مردم بیشتر به مصرف مرغ زنده تمایل دارند در حالی که با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مصرف مرغ زنده تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

وی گفت: مرغ توزیع شده در استان که از کشتارگاه و به صورت گرم وارد بازار می‌شود تحت نظر کارشناسان دامپزشکی است اما مرغ منجمد علاوه بر نظارت کارشناسان دامپزشکی به منظور کنترل بیماری از نظر چربی‌گیری و کیفیت نیز تحت نظارت کارشناسان پشتیبانی امور دام قرار دارد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار