مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش یک و نیم برابری مصرف آب در ایام خانه‌تکانی، گفت: این افزایش مصرف گاهی تامین آب مشترکین در شبعید را با مشکل مواجه می‌کند.
کد خبر: ۵۷۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 27 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا تخت شاهی، اسفند را یکی از ماه‌های پرمصرف آب دانست که گاهی افزایش مصرف در این ماه به دلیل خانه تکانی‌های مردم، معادلمصرف آب در فصل گرما می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش مصرف آب در ایام خانه تکانی معمولا از اوایل اسفند آغاز می‌شود و بین ۲۰ تا ۲۵ روز ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از افزایش یک و نیم برابری مصرف آب در این ایام خبر داد و افزود: در این روز‌ها گاهی سرانه مصرف آب به بیش از ۲۷۰لیتر در شبانه روز می‌رسد.

تخت شاهی از مردم خواست با رعایت شیوه‌های صحیح خانه تکانی، از مصرف بیش از حد آب تصفیه‌شده خودداری کنند و تاکید کرد: قرار نیست همه چیز را با آب و آن هم در منزلبشوییم، بلکه گاهی در بسیاری از بخش‌های خانه‌تکانی عید نیازی به مصرف آب نیست.

وی شست و شوی فرش، موکت و پرده در منزل را کاری نادرست با مصرف آب بسیار بالا دانست و یادآوری کرد: شست و شوی این وسایل را باید به مراکز تخصصی مانند قالیشوییو خشکشویی‌ها بسپاریم که آب کمتری مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه مصرف شوینده‌ها و مواد شیمیایی را نیز عامل دیگری برای افزایش مصرف آب عنوان کرد و افزود: استفاده از این مواد باعثافزایش چند برابری مصرف آب به منظور آبکشی می‌شود.

تخت‌شاهی از مردم خواست در این ایام در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند و از شست و شو‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی از راه‌اندازی پویشی هم با کمک سازمان‌های مردم نهاد به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در روز‌های پایانی سال خبر داد که یکی از برنامه‌های آن آموزش و اطلاع رسانی بهمردم است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار