مدیر انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان از برگزاری اولین همایش نمایش خلاق در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 27 February 2018

 

به گزارش تابناک قم، اکرم مهدی زاده، در این خصوص عنوان کرد: هدف از برگزاری نمایش خلاق، آموزش‌های مختلفی است که می توان از راه های غیر مستقیم به کودکان داد تا به کمک آن به خود آگاهی برسند و همچنین در ایفای نقش های اجتماعی و ارتباط و تعاملشان با جامعه موثر واقع شود.

مدیر انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان در این باره ادامه داد: نمایش خلاق یک فعالیت نمایشی فرآیند محور است که مبتنی بر مشارکت و خلاقیت بوده و با هدایت مربی پیش می رود که گاهی به تئاتر خلاق هم می انجامد و در پایان کارگاه یک تئاتر با فضای نمایش خلاق و با مشارکت کودکانی که در کارگاه حضور داشتند برگزار می شود.

وی همچنین افزود: حضور به عنوان یک مربی نه به عنوان یک کارگردان در کنار کودکان فضای صمیمانه تری را ایجاد می کند و بویژه برای دختران سبب می شود که در این فضا حضور پیدا کنند و با ایفای نقش های مختلف بسیاری از هیجانات و اختلالات عصبی، روانی و اجتماعی‌شان برطرف شود.

مدیر انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان از برنامه آینده کانون پرورش فکری کودکان در حوزه نمایش خلاق گفت: کانون پرورش فکری کودکان تا به حال تنها نمایش های عروسکی را برای کودکان برگزار کرده است اما تلاش میکنیم در آینده نمایش های صحنه ای نیز برای کودکان برگزار شود تا کودکان بتوانند توانایی هایشان را در قالب شخصیت های مختلف بروز دهند.

اکرم مهدی زاده درباره شکل گیری ایده نمایش خلاق بیان کرد: پس از گذشت 3 سال از فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان متوجه علاقه گروه سنی نوجوان به اجرای نمایش پس از اتمام کارگاه‌ها شدم؛ وجود تئاتر برای کودک فعالیت گمنامی در این زمینه است که می تواند اتفاق خوبی باشد.

مدیر انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان در مورد جزئیات همایش گفت: اجرای نمایش "کارآگاهان مدرسه" به نویسندگی فدایی حسین و اجرا توسط 4 نفر از کودکان بخشی از این همایش است؛ اجرای این نمایش توسط کودکان شاید از طرف مخاطب کم ارزش تلقی شود اما کار با ارزشی است زیرا موجب هم ذات پنداری کودکان با نقش ها شده و می توانند درس ها ی مهمی از آن ها بگیرند.

وی افزود: همچنین سخنران این همایش داوود کیانیان از نمایشنامه نویسان حوزه تئاتر تعلیمی است، در ادامه با دعوت از مربیان، فرهنگیان و اساتید هنری در رابطه با کاربردها و ضرورت نمایش خلاق با وجود حضور کودکان در فضای مجازی و تاثیر نمایش خلاق در کمرنگ کردن حضور آن ها در این فضا بحث خواهد شد.

مدیر انجمن نمایش کانون پرورش فکری کودکان در مورد وجود برنامه مشابه این همایش در سطح کشور بیان کرد: در سطح کشور برنامه ای با این عنوان برگزار نشده است و تنها یک گردهمایی در تهران با عنوان نمایش خلاق برگزار می شود که جرقه اصلی این برنامه نیز در همین گردهمایی ها خورده است و در واقع این یک اتفاق بی سابقه در قم و کم سابقه در کشور می باشد.

مهدی زاده در پایان گفت: نمایش خلاق می تواند در زمینه بازی درمانی و طرح درمانی قدم های خوبی بردارد همچنان که موسسات و مراکز مشاوره مختلف در خواست هایی برای ایجاد این فضا داشته اند.

این همایش ساعت 16:30 امروز 8 اسفند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پردیسان برگزار می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار