معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان با بیان اینکه عملکرد بانک‌های کرمان در اعطای تسهیلات اشتغال ضعیف است گفت: کسی منکر فعالیت بانک‌ها نیست اما باید واقعیت‌ها را بپذیریم.
کد خبر: ۵۷۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵ 01 March 2018

کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور محمدجواد فدایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان، مدیران بعضی از دستگاه‌های اجرایی استان و نمایندگان بانک‌های استان برگزار شد.

در این جلسه روند پرداخت تسهیلات اشتغال و موانع عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها در استان بررسی شد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه محمدجواد فدایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان برای اعطای تسهیلات اشتغال اظهار داشت: چرا بانک‌های استان عقب‌ماندگی خود را برای پرداخت تسهیلات اشتغال جبران نمی‌کنند.

وی با مقایسه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال در بازده زمانی کارگروه قبل تا این جلسه گفت: متاسفانه برخی از بانک‌های استان نه تنها هیچ تسهیلات اشتغالی در این مدت پرداخت نکردند بلکه هیچ حرکت خاصی را هم انجام نداده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان بیان کرد: بانک‌ها باید متقاضیانی را که انصراف داده و یا پرونده خود را پیگیری نمی‌کنند بلافاصله تعیین تکلیف کرده و متقاضیان جدید را جایگزین کنند.

وی با انتقاد به وضعیت اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در استان بیان کرد: کسی منکر فعالیت بانک‌ها در حوزه تسهیلات اشتغال نیست اما باید واقعیت‌ها را در این حوزه بپذیریم.

فدایی با اشاره به اینکه بانک‌ها در ارائه گزارش عملکرد خود فقط می‌گویند متقاضیان در حال ارائه درخواست و یا تشکیل پرونده هستند گفت: وقتی تسهیلاتی به متقاضیان اعطا نشده یعنی در حقیقت کار خاصی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بانک‌های ما در اعطای تسهیلات اشغال از برنامه عقب هستند و باید تلاش و زحمات خود را بیشتر کرده که خروجی استان در این حوزه بهبود پیدا کند تصریح کرد: بانک‌ها در اعطای تسهیلات روستایی و کاروزی عقب هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان با اشاره به اینکه هدف ما ایجاد اشتغال و از بلاتکلیفی در آمدن جوانی است که هر کدام به نوعی فرزندان ما هستند عنوان کرد: مسئله حل مشکل اشتغال جوانان را نباید به این ماه و آن ماه موکول کرد.

وی تاکید کرد: مسئله اشتغال مسئله روز است و هر روزی که زودتر جوانان ما از بلاتکلیفی بیرون آیند و از امکانات به نفع اشتغال به ویژه نسل جوان استفاده شود بهتر است.

در این جلسه وحید میرزایی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان کرمان با بیان اینکه تا کنون 5 هزار و 200 نفر در سامانه رصد استان ثبت‌نام شدند اظهار داشت: تاکنون 140 میلیارد تومان توسط بانک‌های استان و از محل منابع داخلی خود بانک‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه برای سه دستگاه کمیته‌امداد، بهزیستی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای اشتغال پرداخت شده است.

به گزارش تسنیم، نماینده یکی از بانک‌های استان با بیان اینکه یکی از دلایل عقب‌ماندگی بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغال و بلاتکلیف ماندن پرونده‌ها را مشکلات متقاضیان برای ارائه ضامن به بانک‌ها دانست و افزود: بسیاری از این متقاضیان از قشر ضعیف جامعه بوده و عدم توانایی آنها در ارائه ضامن برای دریافت تسهیلات، این روند را با مشکل و کندی روبه‌رو کرده است.

فدایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری کرمان در این زمینه گفت: بانک‌ها باید برای متقاضیان خود برای دریافت تسهیلات بازه زمانی مشخص کنند و در صورت عدم ارائه مدارک لازم و پیگیری پرونده حذف و متقاضی جدید جایگزین کنند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار