کد خبر: ۵۷۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 02 March 2018
به گزارش تابناک سمنان گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فرماندهان نظامی آمریکا که برای بررسی چشم اندازحمله احتمالی آمریکا به کره شمالی تشکل جلسه داده بودند، اعلام کردند تنها در ساعات اولیه حمله به کره شمالی که می تواند به یک درگیری تمام عیار طولانی مدت تبدیل شود، دست کم 10 هزار سرباز آمریکایی کشته خواهند شد.
در ادامه مطلب آمده است: نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد فرماندهان نظامی آمریکا در نشستی طقبه بندی شده که در هاوایی برگزار شد، به بررسی سناریوهای مختلف مراحل اولیه حمله این کشور به کره شمالی پرداختند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد این نشست و تمرینات متعاقب آن به این معنا نیست که کاخ سفید تصمیم گرفته است با کره شمالی وارد نبرد شود.
بر اساس برآورد فرماندهان آمریکایی در همان نخستین روزهای حمله به کره شمالی ده ها هزار سرباز آمریکایی به همراه صدها هزار نفر از غیرنظامیان در امتداد مرزهای دو کره در شبه جزیره کره کشته خواهند شد.
ژنرال مارک مایلی، رئیس کارکنان ارتش آمریکا که سرپرستی تمرینات نظامی کنونی در هاوایی را نیز بر عهده دارد، در این باره گفت: «بی رحمی نهفته در چنین حمله ای فراتر از تجربیات هر سربازی خواهد بود».
درحال حاضر اصلی ترین نگرانی آمریکا این است که کره شمالی در پاسخ به حمله این کشور دست به استفاده از سلاح هسته ای بزند. یکی از بحث های اصلی مطرح شده در نشست فرماندهان نظامی آمریکا چگونگی نابود کردن مراکز هسته ای کره شمالی پیش از شلیک هرگونه موشک هسته ای از جانب پیونگ یانگ بود. این امر مستلزم حملات بی وقفه آمریکا به شبکه بی پایانی از تونل هاست که کره شمالی اقدام به ایجاد تاسیسات زیربنایی هسته ای خود در آنها کرده است. این در حالی است که نیروهای آمریکایی تجربه کافی در زمینه حمله به چنین اهدافی ندارند.
کره شمالی دارای مقادیر بسیار زیادی تسلیحات متعارف است که آنها را در امتداد مرز با کره جنوبی مستقر کرده است.
فرماندهان نظامی آمریکا در این نشست اعلام کردند ممکن است برخی هواپیماهای جاسوسی و شناسایی خود را از خاورمیانه و آفریقا به منطقه پاسیفیک منتقل کنند.
براساس برآوردهای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کره جنوبی، کره شمالی دارای زرادخانه ای متشکل از دو هزار و پانصد تا دو هزار و هفتصد تُن سلاح های شیمیایی و بیولوژیک از جمله عامل اعصاب، وبا و عوامل مخرب دستگاه تنفسی و گوارشی است. موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در سال 2011 میلادی، برآورد کرد کره شمالی سومین ذخائر بزرگ چنین سلاح هایی را در دنیا در اختیار دارد. احتمالا به این علت که روسیه از آن سال تا کنون تمامی زرادخانه های شیمیایی و بیولوژیک خود را نابود کرده است، کره شمالی اکنون در رده دوم جهان از لحاظ مالکیت چنین سلاح هایی قرار دارد.
در ادامه گزارش آمده است موضع رسمی واشنگتن کماکان طرفداری از گزینه دیپلماتیک و گفتگو در قبال کره شمالی است؛ اما آنها در عین حال شروط بسیاری برای گفتگو با پیونگ یانگ تعیین کرده اند. هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این باره گفت: «شرط ما خلع سلاح است و سیاست ما تغییر نکرده است. این چیزی است که از نخستین روز تشکیل دولت جدید گفته ایم و به دنبال فشار حداکثری بر کره شمالی بوده ایم تا این کشور با خلع سلاح موافقت کند».
انتهای پیام/
برآورد فرماندهان آمریکایی از تلفات نظامی این کشور در جنگ احتمالی با کره شمالی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار