مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری شهرستان گفت: پیش بینی می شود تعداد 2میلیون مسافر در قالب راهیان نور، میهمانان نوروزی، گردشگران خارجی(توریست) از شهرستان شوش بازدید کنند.
کد خبر: ۵۷۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 03 March 2018

سعید دیناروند دررابطه با برنامه‌های این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: اجرای سفره هفت‌سین، موسیقی محلی، غرفه‌های صنایع‌دستی، سوارکاری با اسب و شتر در محوطه باستانی جنب قلعه ازجمله برنامه‌های میراث فرهنگی شوش در ایام نوروز است.

وی بابیان اینکه نمایشگاه صنایع‌دستی شوش در طول سال فعال است، افزود: غرفه‌های صنایع‌دستی که کار صنعت گران شوشی است، نیز در قالب نمایشگاه برای بازدید و ارائه میهمانان نوروزی پیش‌بینی‌شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شوش گفت: عمده‌ترین صنایع‌دستی شهر شوش سفال است که در جایگاه بالاتر از سفال خوزستان و برند جهانی پیداکرده است.

دیناروند با ابراز تأسف از کمبود امکانات اقامتی در شهرستان شوش بیان کرد: در طول ایام نوروز آموزش‌وپرورش شهرستان تعدادی کلاس را برای اقامت میهمانان در اختیار میراث گذاشته است ضمن اینکه هتل آپادانا و اقامتگاه بوم گردی دوران تاش نیز فعال است.

وی گفت: تعداد 200 چادر در پارک میراث نیز برای اقامت میهمانان نوروزی از طرف شهری داری تدارک دیده‌شده است.

دیناروند عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد 2 میلیون مسافر در قالب راهیان نور، میهمانان نوروزی، گردشگران خارجی (توریست) از شهرستان شوش بازدید کنند.

وی افزود: علاوه بر این تعدادی بازدیدکننده طبیعت داریم که ممکن است از یادمان‌ها و آثار تاریخی بازدید نکنند اما از جاذبه‌های طبیعی رودخانه کرخه، دز و شاوور دیدن کنند.

دیناروند با بیان اینکه در طول سال چیزی حدود 15 هزار نفر میهمان خارجی بیان کرد: بر اساس آمار تاکنون از 42 کشور جهان از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شوش دیدن کردند که عمده‌ترین آن‌ها از کشورهای آلمان، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و شرق دور (چین، کره و ژاپن) است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان با تأکید برافزایش خانه‌های مسافر گفت: طی توافقاتی که با چند سرمایه‌گذار انجام شد زمین و اعتبار موردنیاز مشخص‌شده و سال 97 عملیات اجرایی چند خانه مسافر آغاز می‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار