معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تخلیه زباله توسط مجتمع‌های تفریحی مستقر در اطراف حریم کارون در این رودخانه گفت: وزارت نیرو باید نسبت به برخورد با این مجتمع‌ها اقدام کند.
کد خبر: ۵۷۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 04 March 2018

علیرضا عالیپور اظهار کرد: ساخت مجتمع‌های تفریحی در اطراف و حریم رودخانه کارون با وجود اینکه فضای گردشگری اهواز را رونق داد و موجب رضایتمندی مردم شد و امکان میزبانی شایسته از میهمانان و شهروندان را در جوار رودخانه کارون ایجاد کرد، از لحاظ مدیریتی ضلع سومی را به نام استانداری خوزستان وارد فضای کشمکش بین شهرداری اهواز و وزارت نیرو کرد.

وی ادامه داد: پیش از آن با توجه به قوانین، بحث مدیریت رودخانه کارون در محدوده قانونی شهر میان وزارت نیرو و شهرداری در ابهامات زیادی قرار داشت. اما استانداری خوزستان با ایجاد مجتمع‌های تفریحی، ضلع سومی را وارد این فضای ابهام‌برانگیز کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تخلیه زباله توسط مجتمع‌های تفریحی مستقر در اطراف حریم رودخانه کارون در سواحل این رودخانه در اهواز عنوان کرد: در این مینه شهرداری به طور رسما مدیریت و خدماتی ارائه نمی‌دهد اما به صورت مقطعی پاکسازی‌هایی را انجام می‌دهد.

عالیپور ادامه داد: با توجه به طرحی که برای پاکسازی شهر برای ایام نوروز داریم، پاکسازی سواحل کارون با مشارکت داوطلبانه سمن‌ها و گروه‌هایی مانند بسیج، گروه‌های دانش‌آموزی و نیروهای فرهنگی مستقر در مساجد، در روزهای پنجشنبه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: بدین ترتیب با این عزم عمومی، برنامه پاکسازی سواحل رودخانه کارون از این زباله‌ها به صورت تدریجی اجرا می‌شود. با توجه به اینکه عرصه و حریم رودخانه کارون در مالکیت وزارت نیرو است، هرگونه اقدام قانونی و قضایی در خصوص مجتمع‌های تفریحی که اقدام به تخلیه زباله‌های خود در رودخانه می‌کنند، بر عهده وزارت نیرو قرار دارند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار