معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: طرح جامع هنر را در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آماده کرده و این طرح را به تمام مدارس علمیه ابلاغ کردیم.
کد خبر: ۵۷۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 05 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره هنر آسمانی که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد با اشاره به اهمیت حضور در فضای مجازی اظهار کرد: اکنون دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال ضربه زدن به آبروی بخشی از جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ، حضور موفق در فضای مجازی یک هنر است ادامه داد: هنرمندان هم باید آموزش ببیند و هم رشد کنند و هنرمند با آموزش‌های معنوی باید زمینه رشد خود را فراهم سازد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: ممکن است که بهترین ذوق شعری پس از مدتی از بین برود، اما یک ذوق شعری با آموزش تقویت می‌شود، کسی که بخواهد در یک رشته هنری موفق شود، نیاز به انگیزه دارد.

نبوی جذاب بودن اثر هنری را ضروری دانست و تصریح کرد: باید چنین اثری جذاب و زیبا باشد و بتواند مطلبی را به مخاطب به خوبی منتقل کند، گاهی آثار هنری ما فقط برای خود هنرمندان مناسب است.

وی ادامه داد: براساس روایات، زیباترین سخن آن است که به حسن نظم زینت شده باشد، البته نباید این گونه نباشد که فقط خود نویسنده بفهمد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: در زمان کنونی باید به صورت جدی به بحث هنر برای انتقال مفاهیم دینی و تعالی بشر فکر کنیم.

نبوی تولید فیلم‌هایی با محتوای دینی را در جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: امروز از آن سمت مرزها محتواهای هنری برای مردم کشورمان در حال تولید است، ما می‌توانیم به گونه ای عمل کنیم که فناوری‌های روز را در اختیار توسعه ارزش‌های دینی قرار بدهیم.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) به آثار هنری همچون شعر توجه می‌کردند، در قرآن کریم هم شاهد بیان داستان های مختلفی هستیم و این داستان ها تاثیر زیادی را روی مخاطبین می‌گذارد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه افزود: طرح جامع هنر را در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آماده کرده و این طرح را به تمام مدارس علمیه ابلاغ کردیم، براساس این طرح طلاب باید در سال سوم با تمام رشته های هنری به صورت ابتدایی آشنا شوند و در ادامه به صورت تخصصی به یک رشته هنری بپردازند.

نبوی با اشاره به شاخه‌های هنری حوزوی اظهار کرد: سخنرانی که چند هزار نفر را مورد تاثیر قرار می‌دهد، یک هنرمند است و از تجربیات چنین افرادی در حوزه استفاده خواهیم کرد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره هنر آسمانی در سال آینده در چندین مرحله برگزار خواهد شد، نخستین مرحله این جشنواره در مدارس علمیه خواهد بود، از ایده‌های افراد برای بهتر شدن شیوه برگزاری دوره بعدی جشنواره هنر آسمانی استفاده خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار