بررسی روزنامه های اصفهان در روز شنبه
تابناک:روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.
کد خبر: ۵۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 05 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.


روزنامه نصف جهان در شماره امروز خود به بررسی  وضعیت والیبال در استان پرداخته و نوشته:
 این روزها همه جا صحبت از «والیبال» است. علت هم به درخشش چندسال اخیر تیم ملی والیبال کشورمان و نتایج فوق العاده خوب و گاهی شگفت انگیزی است که پنجه طلایی های ایرانی در آوردگاه های جهانی کسب کردند. همین موفقیت باعث شد تا والیبال به عنوان یک ورزش محبوب، کم کم توجهات را به سوی خود جلب کند و کار را به جایی برساند که حالا مردم برای رفتن به سالن آزادی و حمایت از تیم ملی والیبال کشورمان، سر و دست می شکنند و برسر به دست آوردن بلیت با هم گلاویز هم می شوند. اتفاقی که شاید تنها برای فوتبال دیده بودیم و در یک مقطعی هم «کشتی» توانست چنین شور و هیجان و علاقه مندی در مردم ایران به وجود بیاورد. اما به موازات قدرت گرفتن والیبال ایران و افزایش محبوبیت این رشته در میان مردم، فوتبال نتوانست همپا و همتراز  با والیبال حرکت کند و هرچقدر بر محبوبیت والیبالیست ها افزوده شد، از آن سو فوتبالیست ها محبوبیت خود را از دست داده و نزد افکار عمومی تبدیل به افرادی سودجو و پولکی شدند که در این سال ها فقط از قِبَل فوتبال، پول روی پول گذاشته اند و به همه جا رسیده اند بدون آنکه دستاورد یا سوددهی  و یا خروجی مثبتی برای فوتبال ایران داشته باشند. بدون شک عملکرد خوب والیبال کشورمان در سال های اخیر، به سال ها پیش و حضور داورزنی در این فدراسیون باز می گردد. این آقای رئیس فدراسیون در سال های پیش که کسی والیبال ایران را اصلاً حساب نمی کرد، به کار آکادمیک دست زد و والیبالیست های فعلی را پرورش داد.
اما در «اصفهان» وضعیت والیبال به چه شکل است و آیا والیبال شهر و استان ما توانسته همگام با پیشرفت های ملی، حرکت کند؟ پاسخ بدون شک، یک «نه» بزرگ است. اصفهان سال هاست در رشته والیبال اگر نگوییم به سمت قهقرا حرکت کرده، باید گفت و نوشت که متأسفانه با یک افت شدید و محسوس و عقب ماندگی بزرگ روبه رو بوده است. سال ها از روزهایی که والیبال ذوب آهن در دسته برتر، پرچم والیبال اصفهان را بالا نگه داشته بود و آبروداری می کرد، می گذرد و حالا یکی دوسالی است که این باشگاه با بازگشت سعید آذری، تصمیم به برگشت دوباره به والیبال را گرفته اما ذوبی ها ترجیح دادند به جای لیگ برتر، در دسته یک حضور داشته باشند آن هم با این توجیه که «اگر قرار است در لیگ برتر باشیم، باید مطمئن شـویم کـه تـیــم آنقدر پتانسیل دارد که قهرمان شود! »
در یک مقطع هم تیم «باریج اسانس کاشان» با مدیریت بخش خصوصی آمد  و تیمداری کرد و حضور موفقی هم داشت اما کمی موفقیت کافی بود تا حاشیه ها دوروبر این مجموعه جولان بدهند و دست آخر کار به جایی برسد که مسئولان باریج اسانس قید تیمداری را بزنند و بروند و محو شوند!
مشکل اساسی به زوال رفتن والیبال اصفهان شاید عدم توجه به «پایه»ها و «کار آکادمیک» و البته «عدم مدیریت مناسب ورزشی» است. درباره دومورد اولی باید گفت که فدراسیون والیبال اعلام کرده ملی پوشان آینده از آکادمی های استان های مختلف انتخاب می شوند. چندی قبل «مهدی عطایی» مدیر آکادمی تخصصی والیبال اصفهان با اعلام خبر راه اندازی این آکادمی برای پرورش و انتخاب استعداها و البته استعدادیابی، گفته بود که « ما در آکادمی اصفهان به دنبال استعدادیابی بازیکنانی هستیم که از نظر فیزیک قدی و آمادگی جسمانی در شرایط مطلوبی به سر می برند و جدیدترین متدهای روز والیبال دنیا را در کنار رشته های شنا، ژیمناستیک و بدنسازی به آنها آموزش می دهیم چراکه این رشته های ورزشی ارتباط مستقیم با والیبال دارند.» و درخصوص «مدیریت ورزشی» هم، اصفهان وضعیت چندان مناسبی حداقل طی یکی دوسال اخیر نداشته و شاهد این ادعا هم همین که «والیبال اصفهان» هیچ محلی از اعراب در سطح کشور ندارد و نامی از والیبال استان ما به گوش نمی رسد. البته مدیران استانی معمولاً علاقه زیادی به والیبال دارند که دلیل آن را می توان اول در موفقیت های سال های اخیر تیم ملی والیبال و ایجاد جو روانی مثبت نسبت به این رشته جستجو کرد و دوم فعالیت والیبال در ادارات و دستگاه ها. به طور معمول هر اداره و ارگانی که در ورزش کارمندان، فعالیت متوسطی دارد یک تیم والیبال هم دارد. اولین مدیر غیر ورزشی که به هیئت والیبال اصفهان آمد، «هوشنگ عشایری» مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان بود. عشایری ارتباط خوبی با رسانه ها داشت و از او به عنوان مدیری خوش فکر نام برده می شد. در زمان عشایری والیبال اصفهان کمی دستخوش تحول شد و شور و نشاط خوبی در ارتباط با این رشته به وجود آمد اما عشایری به استان فارس منتقل شد تا ایده های او نیمه کاره رها شود و بعد هم سکان والیبال اصفهان را به « تیمور باجول» مدیر پسماند شهرداری اصفهان دادند که حضور او به معنای یک بازگشت به عقب برای والیبال اصفهان محسوب می شد. در حال حاضر هم «رکود» و «سکون» تنها ویژگی هایی است که برای توصیف وضعیت والیبال اصفهان می توانیم به کار ببریم.


صفحه نخست سایر روزنامه های اصفهان





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار