در پی وزش تندباد
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پنج پرواز داخلی و خارجی به مقصد تبریز به علت سرعت بالای باد موفق به فرود در این فرودگاه نشده و در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند.
کد خبر: ۵۷۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 09 March 2018

 مصطفی صفایی امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: پنج پرواز از جمله پرواز شیراز، تهران و استانبول در اثر شدت باد با مشکل فرود در فرودگاه شهید مدنی تبریز روبه‌رو شده و به جای فرود در تبریز، در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند.

وی افزود: شدت باد در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر اعلام شده است که این باد از نوع "کراس" و یا "باد از پهلو" بوده و خطرات به مراتب بیشتری نسبت به سایر بادها در راستای فرود هواپیما دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان با تاکید به اینکه ریسک خطر فرود هواپیما در"باد از پهلو" بسیار بالاست، افزود: با توجه به اینکه "باد از پهلو" یکی از خطرناک‌ترین نوع باد در فرود هواپیماست، از این رو خلبان چنین ریسکی را برای فرود نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: البته هیچ مشکلی در پرواز از فرودگاه تبریز وجود ندارد و پروازها به راحتی انجام می‌گیرد ولی متاسفانه خلبانان هنگام فرود در فرودگاه شهید مدنی با مشکل باد روبه‌رو هستند.

صفایی یادآور شد: امروز دو پرواز شرکت هوایی "آتا" زمانی در باند فرودگاه نشست که هنوز شدت باد افزایش نیافته بود ولی بعد از آن و با توجه به اعلام هواشناسی طوفان باد تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای خلبان یک محدوده سرعت و درجه باد تعیین شده است، گفت: برای همه خلبانان میزان باد و مخصوصاً باد پهلو بسیار مهم است از این رو برای حفظ ایمنی پرواز خلبانان نمی توانند در فرودگاه بنشینند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار