گسترش مراکز درمان و آموزش و برخورد با مدعیان دروغی در این حوزه نیازمند مشارکت همه نهادها است و نباید اجازه ورود مدعیان به این عرصه داده شود.
کد خبر: ۵۷۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۸ 11 March 2018

به گزارش تابناک قم، آیین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان دانشکده و سلامتکده طب ایرانی استان قم با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان برگزار شد.

حسن مرادی اخذ مجوز این دانشکده را مربوط به سال 91 دانست و اظهار داشت: در این دانشکده پزشکان عمومی در دوره تخصصی دستیاری، طب سنتی را آموزش می‌بینند.

رئیس دانشکده طب سنتی توجه سازمان بهداشت جهانی به احیای طب بومی را موردبررسی قرارداد و افزود: به علت گسترش بیمارهای بومی سازمان بهداشت جهانی احیای طب‌های بومی را پیگیری کرده و اقبال 60 درصدی مردم ایران نیز از طب سنتی قابل‌توجه بوده و باید به‌صورت آکادمیک به این علم نگاه کرد.

وی ورود خیرین به این عرصه را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: به علت وجود بسیاری از مشکلات و کمبود اعتبارات دولتی نیازمند ورود خیرین به این عرصه بوده و به علت برخوردار نبودن این طب از امکانات بیمه‌ای باید نگاه ویژه‌تری به آن شود.

در ادامه ابوالفضل ایرانی خواه حضور خیرین استان را در عرصه سلامت قابل‌توجه دانست و اظهار داشت: خیرین همیشه در بخش سلامت و درمان استان قم فعال بوده و قدمت نخستین بیمارستان خیریه قم به 90 سال پیش برمی‌گردد که نشانه مشارکت اجتماعی بالای مردم قم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حوزه سلامت را نیازمند مشارکت همه نهادها دانست و افزود: گسترش مراکز درمان و آموزش و برخورد با مدعیان دروغی در این حوزه نیازمند مشارکت همه نهادها است و نباید اجازه ورود مدعیان به این عرصه داده شود زیرا علاوه بر صدمه‌های بهداشتی موجب وهن دین و مذهب در جامعه می‌شود.

وی ورود دستگاه قضاییه را برای برخورد با مدعیان دروغی لازم دانست و خاطرنشان کرد: نیازمند قوانین و برخوردهای قاطعانه‌تری با مدعیان این حوزه هستیم چراکه نمی‌توانیم اجازه بدهیم عده‌ای سودجو سلامت روح و جسم مردم را به خطر بیندازند.

محمود خدادوست نیز در این مراسم کشور را نیازمند تربیت متخصصان حوزه طب سنتی دانست و اظهار داشت: رویکرد سازمان بهداشت جهانی به سمت توجه به طب‌های بومی و سنتی بوده و نیازمند تربیت متخصصان بیشتری در کشور هستیم.

وی یکی از راه‌های جلوگیری ورود افراد سودجو به این عرصه را توسعه مراکز آکادمیک دانست و گفت: افتتاح مراکزی مانند سلامتکده طب ایرانی جلو افراطی‌گری در حوزه سلامت را گرفته و وزارت بهداشت باید مراکز آکادمیک در کشور را افزایش دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار