تابناک: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: آب رودخانه زاینده‌رود برای مرحله دوم در سال جاری باز شده اما میزان دقیق آن مشخص نیست.
کد خبر: ۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، اصغر محسن‌زاده‌کرمانی با اشاره به میزان بارش باران در هفته اخیر اظهار کرد: حدود 230 میلی‌لیتر میزان بارندگی در طول هفته گذشته صورت گرفته که میزان مؤثری از آب مورد نیاز کشاورزان را برای کشت تامین کرد.

وی افزود: سطح میزان کشت پائیزه در سال جاری 40 هزار هکتار گندم و جو بوده که 30 هزار هکتار از آن در مرحله اول گشایش آب رودخانه زاینده‌رود آبیاری شد و تنها میزان آب مصرفی آنها از آب زاینده‌رود است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: آب رودخانه زاینده‌رود برای مرحله دوم در سال جاری باز شده اما میزان دقیق آن مشخص نیست.

وی با اشاره به رسیدن به نتیجه مطلوب برای برداشت محصولات وابسته به آب رودخانه تاکید کرد: کشاورزان اصفهان تا 20 خرداد برای کشت گندم و تا پنج خرداد برای کشت جو به آب رودخانه نیازمند هستند و ما به کشاورزان توصیه کردیم تنها 50 درصد از کشت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: اقداماتی از قبیل تکمیل تونل 3 و 4، قرار دادن یارانه برای کود‌های کشاورزی و تامین بذر یارانه در حال اجرا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: طی دو مرحله تسهیلاتی در زمینه اصلاح ماشین‌آلات کشاورزی که حدود 40 میلیارد تومان در سطح استان با کارمزد 10 درصدی در اختیار کشاورزان قرار گرفت که خود خط ویژه‌ای برای آنان بود و این مرحله به صورت 100 درصد به نتیجه رسید.

محسن‌زاده‌کرمانی تصریح کرد: دولت حدود 85 درصد از هزینه‌های آبیاری تحت فشار را پرداخت می‌کند و کشاورز تنها موظف به پرداخت 15 درصد از هزینه است.

وی با اشاره به حمایت دولت برای تولید عنوان کرد: امسال 200 نفر در مراکز خدماتی مستقر شدند که این مشاوران اصول کارشناسی را در زمینه کنترل آفات و بیماری و علف‌های هرز به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

گفتنی است آب زاینده‌رود از روز گذشته باز شده و تا پایان هفته به شهر اصفهان می‌رسد و تنها 20 روز باز است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار