فرماندار فریدن خبر داد
تابناک: فرماندار شهرستان فریدناز پساب روزانه 30 هزار لیتر آب از کارخانه پنیر فریدن خبر داد و گفت: این مسئله تاسف‌بار است و باید به صورت جدی و در اسرع وقت پیگیری شود.
کد خبر: ۵۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 06 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، اسفندیار تاجمیری یکشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی حفاظت از منابع آب در سالن اجتماعات فرمانداری فریدن با تاکید بر توجه به ماه‌های برداشت محصول کشاورزی و مغتنم شمردن آن، اظهار کرد: در زمینه کشاورزی و استفاده صحیح از آب باید اطلاع‌رسانی هوشمندانه، هدفمند و دقیق صورت بگیرد همچنین اتمام حجت با کشاورزان ضمن در نظر گرفتن ملاحظات و حقوق شهروندی انجام شود.

وی لزوم ایجاد کمیته جهت اطلاع‌رسانی دقیق معطوف به شرایط محلی را مطرح کرد و افزود: کف‌شکنی چاه‌ها باید با نظارت شورای حفاظت صورت گیرد و الگوی کشت فضای سبز نیز باید اصلاح پیدا کند.

فرماندار فریدن با اشاره به طرح موفقیت‌آمیز تفکیک آب شرب از آب مورد نیاز برای فضای سبز این اقدام را شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد: جداسازی 90 درصد آب فضای سبز از آب شرب توسط شهرداری به همراه اداره آب‌ و فاضلاب این شهرستان افتخارآمیز و قابل تقدیر است.

وی از پساب روزانه 30 هزار لیتر آب از کارخانه پنیر فریدن خبر داد و گفت: این مسئله تاسف‌بار است و باید به صورت جدی و در اسرع وقت پیگیری شود.

فرماندار فریدن ضمن قول مساعدت در خصوص مطالعه در حوزه آبریز فریدن، خاطرنشان کرد: کلیات طرح تامین آب شرب منطقه از منابع پایدار تصویب شده است و در حال اخذ مجوز از اداره آب‌ و فاضلاب کشور است که اگر این طرح در شهرستان پیاده شود بسیاری از چاه‌های کشاورزی نیز مجوز برداشت می‌گیرند.

تاجمیری با اشاره به نصب 50 کنتورچاه‌ در سال 93، تاکید کرد: در سال جاری باید 350 کنتور بر روی چاه‌ها وجود داشته باشند که مسئولان مربوطه این مهم را مورد توجه قرار داده و اقدامات مربوطه را انجام دهند.

این مسئول به بدهی 63 نفر از کشاورزان روستاهای منطقه در زمینه آب و برق اشاره کرد و ادامه داد: به این افراد باید به صورت جدی تذکرات مکتوب داده و این امر مدیریت شود که در فصل برداشت این‌گونه مسائل وجود نداشته باشد و تا پایان این فصل کشت‌ها به نتیجه برسند.

وی ضمن توصیه پیگیری پیرامون اضافه‌ برداشت‌های آب در حوزه کشاورزی و پیگیری این امر در چارچوب مصوبات متذکر شد: 300 حلقه چاه به مقدار 800 لیتر دارای اضافه برداشت آب هستند که با 30 مورد آن برخورد شده است و قطعا پیگیری سایرین نیز در دستور کار است.

تاجمیری با ابراز تاسف از سرانه فضای سبز منطقه، اعلام کرد: متاسفانه سرانه فضای سبز شهر داران 30 هکتار است و این مقدار 3.5 برابر استاندارد این سرانه است چرا که مقدار معمول به ازای هر نفر 15 متر مربع است.

در ادامه رئیس اداره جهادکشاورزی فریدن با علام خبر اضافه برداشت آب در چاه‌های کشاورزی، نصب کنتورهای هوشمند را راهکاری برای مقابله با این مشکل دانست.

علیرضا کریمی از برگزاری طرح مباحث آموزشی برای کشاورزان تا شب عید نوروز خبر داد و خواستار همکاری کارشناسان منابع آب جهت شرکت در این دوره‌ها شد.

وی در ادامه نیترات موجود در آب شرب منطقه را مورد نقد و بررسی قرار داد و ضمن ارائه راهکار در این‌باره اضافه کرد: باید مدل‌ها آلودگی آب شرب تهیه شود چرا که اکنون نیترات موجود در آب منطقه به عنوان یک معضل و مشکل بزرگ به شمار می‌آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار