فرماندار بیله سوار مغان گفت: این شهرستان امسال با 45 هزار هکتار بیشترین سطح آتش سوزی مزارع در استان اردبیل را تجریه کرد.
کد خبر: ۵۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 06 July 2015
آرام حلیم روز دوشنبه در نشستی با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به آتش سوزی های هفته های گذشته که منجر به آتش سوزی 45 هزار هکتار از مراتع کشاورزی این شهرستان شد اشاره کرد و افزود: بیله سوار با بیشترین میزان برداشت محصول کشاورزی در بین شهرستان ها و بیشترین آمار عشایر معادل 40 درصد عشایر استان پتانسیل های بالایی در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری دارد که باید امکانات ویژه در بحث حراست از منابع طبیعی و حیاتی در این منطقه لحاظ و گنجانده شود.

او خواستار تسریع و برخورد قاطع با متخلفان و متصرفان عرصه های طبیعی این شهرستان شد.

وی اظهار کرد: توطئه های سودجویان در تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی غیرقابل قبول بوده و آحاد جامعه به ویژه دست اندرکاران و مسوولان امر در تمام قوا وظیفه دارند از منابع طبیعی و اراضی ملی محافظت کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز در این نشست بزرگترین مشکل این حوزه را حفاظت از مراتع و زمین هایی دانست که هم به لحاظ ویژه بودن منطقه و هم به لحاظ با ارزش بودن خاک دارای اهمیت است.

شهامت هدایت از عزم دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزان به منابع طبیعی خبر داد و گفت: دستگاه قضایی به عنوان مجری قانون با کسانی که نسبت به تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می کنند برخورد قانونی می کند.

هدایت اظهار کرد: 166 فقره پرونده حقوقی (ضرر و زیان) در این شهرستان تشکیل شده و مورد بررسی است.

وی همچنین افزود: 200 فقره پرونده تخلف مربوط به ماده 55 و 44 تاکنون به صورت مکرر وجود دارد که 70 درصد پرونده ها به مراجع قضایی و انتظامی معرفی و در حال رسیدگی است و در سه ماه اول امسال نیز 37 فقره پرونده رفع تصرف به ارزش 568 هکتار خلع ید در بیله سوار
صورت گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از تکمیل ساختمان حفاظتی شهر جعفرآباد و فعال سازی دبیرخانه ماده واحده شهرستان با هدف تعیین وضعیت پرونده های مفتوحه و تعیین تکلیف اراضی اختلافی خبر داد.

او با اشاره به این که بیشترین مراتع شهرستان بیله سوار در بخش جعفرآباد قرار دارد گفت: اقداماتی شده تا اداره مرتع شهرستان به بخش جعفرآباد انتقال یابد تا کنترل و حفاظت از مرتع بهتر شود.

وی به احداث سه پاسگاه حفاظتی در شهرستان و بخش جعفرآباد اشاره کرد و با بیان این که بقای حیات و زندگی انسان ها با وضعیت منابع طبیعی گره خورده افزود: همه باید حافظ منابع طبیعی و همیار طبیعت باشند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار