فرمانده انتظامي استان با اعلام خبر کشف ٩٦٢ ميليارد و ٨٤٨ ميليون و ٤٦٤ هزار و ٣٢ ريال كالاي قاچاق در سال 96 از افزایش 26 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته خبر داد .
کد خبر: ۵۸۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 26 March 2018

به گزارش تابناک : سردار "عباسعلی محمدیان " با اشاره به افزایش 26 درصدی كشفيات کالاي قاچاق در سال 96 نسبت به سال 95 اظهار داشت: در اين مدت ٣٠٨ پرونده قضائي براي قاچاقچيان كالا در اين استان تشكيل شده كه از مجموع آن ها ٢٥٥ فقره پرونده ١٠  ميليون ريالي، ٣٣ فقره  ١٠٠ ميليون ريالي و ٢٠ فقره ٥٠٠ ميليون ريالي بوده است.

سردار محمدیان با بیان اینکه در سال 96، ٩٦٢ ميليارد و ٨٤٨ ميليون و ٤٦٤ هزار و ٣٢ ريال كالاي قاچاق در استان کشف شده، ادامه داد : در سال گذشته يك هزار و ٤٤٢ قاچاقچي كالا دستگير و ٣١٨ خودرو سبك و سنگين توقيف شده است.

وی تصریح کرد : بیشترین کالای کشف شده در این مدت، لوازم صوتی و تصویری ، انواع پوشاک ، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی ، فرآورده های نفتی ، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت بوده است .

سردار محمدیان با تاكيد بر شعار امسال مقام معظم رهبري(مدظله العالی) مبني بر حمايت از كالاي ايراني بیان کرد : اجرای طرح ملی مقابله با کالای قاچاق و قاچاق کالا به صورت ویژه دراین استان درحال اجرا است.

این مقام انتظامی از فعالان بخش واردات، انبار، توزیع، خرید و فروش به خصوص تجار و صنوف مرتبط درخواست کرد نسبت به رعایت قوانین و مقررات موضوعه از جمله قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین رعایت ضوابط گمرکی و توزیع و فروش کالاهای قاچاق توجه کنند.

سردار محمدیان یاد آورشد: در صورت مشاهده تخلف ، علاوه بر ضبط کالاها، وسایل حمل و نقل و همچنین انبار یا مکان نگهداری و عرضه، مالکان و حاملان کالاها به پرداخت جزای نقدی و سایر مجازات قانونی محکوم می شوند.

فرمانده انتظامی استان البرز، نقش مردم را در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده ای روبه رو می کند ، بسیار تاثیرگذار دانست.

 

 

منبع : پایگاه خبری پلیس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار