سرپرست دانشگاه اصفهان:
تابناک: سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از 706 شهید دانشجو در دوران دفاع مقدس جان خود را در راه حفظ انقلاب و اسلام نثار کردند که از این تعداد قریب به 340 شهید دانشجوی شهر اصفهان و دانشگاه‌های اصفهان بودند.
کد خبر: ۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴ 18 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، هوشنگ طالبی سه‌شنبه شب در نخستین کنگره شهدای دانشجویی که به همت سازمان بسیج دانشجویی و دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: این کنگره به پاس تجلیل و تقدیر از شهدای دانشجویی و خانواده‌های آنان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: شهدای دانشجویی چون شهید نیلفروش‌زاده که سالنی که اکنون در آن حضور داریم مزین به نام او است، جان خود را نثار انقلاب و اسلام کرد تا ما امروز در کمال امنیت و آرامش در کنار یکدیگر باشیم.

سرپرست دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از 706 شهید دانشجو در دوران دفاع مقدس جان خود را در راه حفظ انقلاب و اسلام نثار کردند که از این تعداد قریب به 340 شهید دانشجوی شهر اصفهان و دانشگاه‌های اصفهان بودند.

وی با اشاره به اینکه در دهه 60 کل جمعیت دانشجو استان اصفهان حدود 14 هزار دانشجو بوده است، گفت: شهید شدن 706 شهید دانشجو که قریب به 52 نفر از آنان از فرماندهان جنگ نیز بودند، یعنی نسبت جمعیتی پنج درصدی که حاکی از آمار بالای شهدای دانشجوی استان اصفهان دارد.

طالبی تاکید کرد: عناصری چون دین‌مداری، ولایت‌مداری و اطاعت از رهبری، عشق به ولایت و امام، آگاهی و مسئولیت‌پذیری و ادای تکلیف موجب شد شهدای دانشجوی استان و کشور قدم در راه شهادت و شهامت بگذارند و جان خود را در راه انقلاب نثار کنند.

وی عنوان کرد: پیام شهدای دانشجو به قشر فرهیخته و ارزشی دانشگاهی این است که مسئولیتی فراتر از درس خواندن و تحصیل کردن داریم.

سرپرست دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌مداری نشان‌دادن فرهنگ شهید و شهادت فکر برگزاری چنین کنگره‌ای را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: با هدف یادآوری شده، ستاد کشوری برگزاری شهدای دانشجو در کشور با حضور اعضایی چون وزارت علوم، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج دانشجویی و سپاه تشکیل شد و در همین راستا ستاد استانی نیز بر همین ترتیب تشکیل جلسه داد.

طالبی با بیان اینکه در طول هفت ماه گذشته به منظور برگزاری این کنگره، جلسات متعددی در استانداری اصفهان، دانشگاه اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تشکیل شد، گفت: مسئولیت کمیته اجرایی کنگره با علوم پزشکی اصفهان، کمیته تبلیغات با سازمان بسیج دانشجویی و کمیته تولید محتوا و مستندات با دانشگاه صنعتی اصفهان قرار گرفت.

وی متذکر شد: بیش از برگزاری کنگره استانی شهدای دانشجو، 15 یادواره شهدا در دانشگاه‌های بزرگ استان و بالغ بر 23 یادواره شهدای دانشجویی شهرستانی برگزار شده است.

سرپرست دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه باید از فضای روح معنوی حاکم و موجود شهدا در دانشگاه‌ها بهره برد و از برکات و ثمرات معنوی آن در راستای اعتلای فرهنگ استفاده کرد، گفت: انجام خدمت صادقانه و ادای تکلیف و مسئولیت بهترین روش قدردانی از خون پاک شهیدان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز معتقدیم که شباهت‌های زیادی میان نسل جدید دانشجو با شهدای دانشجوی است، عناصری چون عشق به ولایت و رهبری، مسئولیت‌پذیری، جوانی و پویایی، دین‌مداری همگی جزو این وجوه مشترک هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار