رییس اتحادیه زعفران وزرشک قائنات تاکیدکرد؛
رییس اتحادیه زعفران و زرشک بابیان اینکه حمایت از محصولات داخلی نیازمند تشریک مساعی فرهنگسازان و وزارت جهادکشاورزی می باشد گفت؛ محصولات تقلبی خارجی بازار ایران رااشباع کرده است
کد خبر: ۵۸۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 02 April 2018

حمایت ازکالاهای ایرانی با تشریک مساعی جهادکشاورزی و فرهنگسازان

رضا جوهری رئیس اتحادیه زعفران وزرشک قائنات افزود؛ تحقق حمایت ازکالاهای ساخت داخل کشور و محصولات کشاورزی به ویژه زعفران وزرشک ، نیازمند تشریک مساعی جهادکشاورزی ودستگاههای فرهنگی کشور می باشد.

رئیس اتحادیه زعفران وزرشک قائنات بابیان اینکه ماازکالاهای صادرات محور به شدت استقبال می کنیم گفت ؛ صادرات آخرین پله بازار تولیدات داخلی است والبته صادرات سازوکار واصول خودرادارد و سازمان جهادکشاورزی برای تحقق این مهم باید حمایت بیشتری ارائه نماید

وی بابیان اینکه برخی ازصادرکنندگان اقلام نظیر پسته، زعفران،و شنبلیله متضررشدند گفت؛ درمواردی ازاین اقلام محصولات صادراتی, پس از ورود به بازارهای اروپایی طی آنالیز پیشرفته در آن کشورها باتاسف بعلت عدم تهیه وتوزیع بهداشتی و استفاده از مواد کود شیمیایی آن محصولات صادراتی مسترد گردیده بود و صادرکنندگان هم دچار دلسرد ی شدند

جوهری بااشاره به بازارهای بزرگ داخلی کشور گفت ، در صورتی که هنوز طبقات مختلف اجتماعی جامعه ازفواید زعفران وزرشک آگاهی ندارند ،این محصولات کشش کمی دربازار داخلی دارد وازسویی دیگر، تبلیغات سهمگین کالاهای مضر خارجی بازار ایران را هدف گرفته است و ذائقه و سلامتی فرزندان این مرزوبوم را تغییرداده است

وی همچنین قیمت بالای زعفران وزرشک وعدم توانایی مالی استفاده عموم جامعه را رد کردوافزود؛ متاسفانه این محصولات دارویی درسبد بسیاری از خانوارهای افراد متمول خالی می باشد به نحویکه دریکی از سفرهای داخلی بنده به شهر تاریخی چابهار ، متاسفانه استفاده ازاین تولیدات را در غدا های افراد دارای تمکن مالی رویت نکرده ام

جوهری تصریح کرد؛ حلقه مفقوده مصارف استانداردزعفران وزرشک درکشور عدم آگاهی بسیاری از مردم نسبت به فواید آن است ودراین بی اطلاعی بسیاری از هموطنان، کشورهای دیگر نظیر عربستان محصول ۱۰۰%شیمیایی بنام زعفران رابه زائران خانه خدا می‌فروشد و سهم بزرگی از بازار داخلی زعفران کشورمان را کسب کرده است

وی با ابراز گلایه ازصداوسیما، مطبوعات و صاحبان سبک و فنون تبلیغات ، خواستار فرهنگسازی درزمینه باور و تعصب نسبت به خرید محصولات ایرانی به منظور حصول ارتقا سلامت عمومی جامعه و رونق تولیدواشتغال در جامعه شد
رئیس اتحادیه زعفران وزرشک قائنات خطاب به مسئولان گلایه کرد؛ ازسویی بازارهای زعفران وزرشک داخلی مملو از کالاهای تقلبی خارجی است ازسویی دیگر محصولات صادرات زعفران وزرشک با تنگناها مواجه میشود ، کشاورزان این شهرمرزی هم به ناچارمهاجرت کنند نه تنها روستاها خالی ازسکنه خواهدشدبلکه برندطلای سرخ ایران درعرصه بین المللی به فراموشی سپرده می شود

وی لازمه تحقق اقتصادمقاومتی را حمایت مسوولین از محصولات داخلی دانست وگفت با وجودپتانسیلها ی خدا دادی فراوان وا ب و هوای چهارفصل می توانیم در برخی اقلام نطیرزرشک حرف اول رادر دنیا بزنیم وزرشک خراسان را به برند جهانی تبدیل کنیم

جوهری بابیان اینکه تاکنون درزمینه تبلیغات و بازاریابی بین المللی اقدامات گسترده ای صورت نگرفته است گفت؛ ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زرشک در جهان است که با وجود تولید بالای زرشک، سهم کمی از صادرات را به کشورهای مختلف داریم و دلیل آن ناشناخته بودن خواص این محصول با ارزش در بین مردم جهان است.

رئیس اتحادیه زعفران وزرشک قائنات تصریح کرد؛ ایران سهم کمی از صادرات زرشک به کشورهای جهان داردو زرشک باتوجه به اینکه خواص دارویی بسیاری دارد، اما مردم جهان شناخت کمی در خصوص این محصول دارند و همین امر باعث کم بودن تقاضا برای خرید این محصول و کم‌رنگ بودن صادرات آن شده است.

وی افزود: حجم اعظم تولید زرشک در کشور مصرف می‌شود که اگر بازار جهانی برای صادرات این محصول رونق پیدا کند و مردم جهان با خواص این محصول ارزشمند آشنا شوند، صادرات این محصول برای کشور صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت.

وی تاکیدکرد درصورت حمایت همه جانبه از کشاورزان ، باتوجه به امکانات جغرافیایی کشور در تولید زرشک و امکان گسترش زمین‌های کشت این محصول در مناطق گرمسیری، می‌توان در تولید و صادرات این محصول حرف اول و بازار جهانی این محصول را در دست گرفت

وی بابیان اینکه برای حمایت از خرید محصولات وکالاهای ایرانی و تحقق اقتصادمقاومتی نیازمند عزم ملی احادجامعه می باشد گفت؛ فرهنگسازان پیشگامان جامعه برای حمایت ازکالاهای ایرانی نقش افرینی کنند بازاریابان درسطح بین المللی سهم خواهی کنند

وی تصریح کرد؛ درهرحال حاضر باوجود فارغ التحصیلان فراوان بیکار وجویای کار متاسفانه بازار خشکبار ایران سرشار ازخشکبار وارداتی می باشد

وی همچنین بر ضرورت کارهای علمی بازاریابان تاکیدکردوگفت ؛ هنوز مردم زرشک وفراورده های آن را بدرستی نمی شناسند و محصولات زعفران وزرشک در طبخ غذاهای روزانه مردم ورستوران ها جایگاه مطلوب ندارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار