تابناک: فردی که با استفاده از بد افزار کیلاگربه هک حسابهای بانکی شهروندان اقدام کرده بود و اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت می کرد توسط پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 07 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: به دنبال شکایات تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه حساب آنها مورد سرقت قرار گرفته و تخلیه شده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: در تحقیقات انجام گرفته مشخص شد همه شاکیان از یک سایت اینترنتی اقدام به دانلود نرم افزار کرده اند، بنابراین احتمال مشکوک بودن سایت به بدافزار توسط کارشناسان پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهارکرد: با انجام تحقیقات تخصصی محرز شد تمام نرم افزارهای سایت مذکور آلوده به بدافزار کیلاگر است.

کیلاگر یکی از نرم افزارهای جاسوسی است که در صورت نصب بر روی کامپیوتر کلیه اطلاعاتی که از طریق صفحه کلید تایپ می کنید برای فرد جاسوس ارسال می شود.

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: پس از جمع آوری اطلاعات فنی و کامپیوتری متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم در برابر مستندات و مدارک این پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سود جویی بیان و نیز به سرقت اطلاعات بانکی و دسترسی به بیش از 170 حساب بانکی اعتراف کرد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام دانلود نرم افزار و یا مطالب دیگر حتما از سایت های معتبر دانلود و تا حد امکان نسخه های اصلی نرم افزارها را بر روی رایانه خود نصب کنند.

وی افزود: استفاده از یک ضد ویروس مطمئن و نسخه اصلی و به روز رسانی مستمر آن برای تامین امنیت کاربران لازم و ضروری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار