معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان در ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 09 April 2018

به گزارش تابناک قم، عباس خامه یار در جلسه ستاد برگزاری هفته فرهنگی - اقتصادی در لبنان که شامگاه یکشنبه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: این تحلیل میدانی است که به‌رغم تبلیغات گسترده دشمنان علیه جمهوری اسلامی، امروز بزرگترین ظرفیت‌ها را در اختیار داریم که این توانمندی و شرایط مثال زدنی و تعجب آور است که می‌بایست بتوانیم این فضا و ظرفیت‌ها را به کشورهای منطقه بشناسانیم.

وی بیان داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مناسبت‌های مختلف در طول سال چند هزار نفر را برای تبلیغ به کشورهای مختلف اعزام می‌کند، هر چند که درخواست‌ها بسیار زیاد اما امکانات ما محدود است.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امروز دشمنان در منطقه تلاش می‌کنند تا جنگ‌هایی را به راه بیندازند و از این طریق به تضعیف ملت‌ها برآیند هر چند که به اعتراف خودشان این توطئه‌ها شکست خورده است.

لبنان تنها به حزب الله خلاصه نمی‌شود

وی ادامه داد: امروز لبنان تنها به حزب الله خلاصه نمی‌شود بلکه ظرفیت‌های بسیاری در بین شیعیان و سنی‌های این کشور وجود دارد که نیازمند شناسایی و بهره‌برداری است.

خامه یار افزود: برخی از کشورهای مرتجع منطقه این روزها با دلارهای نفتی خود می‌خواهند در انتخابات پیش روی لبنان تأثیرگذار باشند و برای شهر نبطیه نیز نقشه‌هایی طراحی کردند.

وی ابراز داشت: شهر نبطیه که قرار است هفته اقتصادی - فرهنگی قم در این شهر برپا شود پایگاه شیعیان بوده و در طول سالیان دراز نفوذ ناپذیری خود را نشان داده‌اند.

معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان داشت: دشمنان می‌خواهند در ایام انتخابات بین شیعیان بعلبک و نبطیه تفرقه بیندازند و به در این مسیر هزینه‌های هنگفتی کردند.

وی با بیان اینکه حضور فرهنگی قم در لبنان می‌تواند برد تبلیغاتی خوبی داشته باشد، افزود: در برپایی این هفته فرهنگی - اقتصادی می‌بایست مراقب بود تا بهانه‌ای به دست دشمنان نداد.

نبطیه برای عاشورا و محرم یک برند است

وی بیان داشت: ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری زمان آغاز برپایی نمایشگاه هفته اقتصادی - فرهنگی قم در لبنان است که البته نباید به این نمایشگاه به دید یکبار مصرف نگاه کرد بلکه معتقدیم این گام نخست است و می‌توان در ادامه توافقنامه و قراردادهایی بین دو طرف منعقد کرد و ارتباطات در طول سال بین کشور لبنان و قم باید ادامه داشته باشد.

وی گفت: نبطیه برای عاشورا و محرم یک برند است و این امر برای ما مهم است که قم را در این شهر بشناسانیم و مجوزهای لازم برای برپایی هفته فرهنگی قم در لبنان اخذ شده است و همکاری خوبی با حزب الله لبنان صورت گرفته که امیدواریم خروجی موفقی داشته باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار