فرماندار بوشهر گفت: کتابخانه استاندارد باید زینت‌بخش مرکز استان باشد و با نگاهی همدلانه و اعتقادی می‌توانیم امسال کتابخانه در حال ساخت بهمنی را اتمام و به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۵۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 07 July 2015
تابناک بوشهر: حسن ابراهیمی ظهر امروز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهر بوشهر با تشکر از مدیرکل کتابخانه‌های استان گفت: بحمدالله از زمان ورود آقای هاشمی به مجموعه کتابخانه‌های استان شاهد یک حرکت اساسی در توسعه زیرساخت‌ها و همچنین بخش‌های نرم‌افزاری و نشاط و سرزندگی در کتابخانه‌ها هستیم.

وی با توجه به جایگاه کتاب در فرهنگ جامعه عنوان کرد: هر جا که علاقه و فرهنگ مطالعه در مردم جامعه بیشتر باشد سرزندگی و نشاط را در آن جامعه مشاهده خواهیم کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: وجود جامعه آگاه و باسواد نشأت‌ گرفته از میزان کتاب‌خوانان و کتابخانه‌های آن خواهد بود و هرچه قدر این مراکز فرهنگی رونق بیشتری داشته باشد جامعه‌ای پویاتر و با فرهنگ‌تر خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: تمام توان و تلاش خود را در توسعه کتابخانه‌ها به کار می‌بندیم و در این خصوص نیز مبلغ قابل‌توجهی را تخصیص خواهیم داد.

ابراهیمی بیان داشت: کتابخانه استاندارد باید زینت‌بخش مرکز استان باشد و با نگاهی همدلانه و اعتقادی می‌توانیم امسال کتابخانه در حال ساخت بهمنی را اتمام و به بهره‌برداری برسانیم.

وی به تشکیل مستمر انجمن کتابخانه‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسات باید به سمتی باشد که خروجی مناسبی از این جلسات عاید کتابخانه‌ها شود.

منصور میگلی سرپرست اداره کتابخانه‌های شهرستان بوشهر با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان بوشهر اظهار داشت: تعداد 8 باب کتابخانه نهادی، 8 باب کتابخانه مشارکتی و 6 ایستگاه مطالعه در شهرستان بوشهر به مراجعین خدمت‌دهی می‌کنند.

وی بیان کرد: 4500 نفر در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان عضویت دارند که این میزان 5 درصد سند چشم‌انداز را محقق کرده است و تعداد 140 هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه‌ها در دسترس مراجعین قرار دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار