مشاور امنیت داخلی رئیس جمهوری آمریکا استعفا کرده است. بنابر گزارش‌ها استعفای ناگهانی باسرت با آغاز به کار جان بولتن، مشاور جدید امنیت ملی ترامپ مرتبط بوده و آن‌طور که رسانه‌های آمریکا می‌گویند از باسرت "خواسته شده که استعفا دهد".
کد خبر: ۵۸۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 11 April 2018

به گزارش تابناک : تام باسرت از اصلی‌ترین مشاوران کاخ سفید در زمینه مسائل امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم بود. او همچنین در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه هم نقش داشت.

 

با استعفای باسرت، تعداد مقام‌هایی که در ۱۵ ماه گذشته، از کابینه و یا تیم مشاوران و دستیاران ترامپ کنار گذاشته شده‌اند به حدود ۳۰ نفر رسیده است، رکوردی کم سابقه که نزدیک‌ترین مثال به آن را می‌توان در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان جستجو کرد.

 

جدا شدن باسرت از تیم مشاوران ترامپ مهم است چرا که "او یکی از کسانی بود که به دقت خود را برای کارش آماده کرده بود و حتی با وجود این که در دوران ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش هم به عنوان معاون مشاور امنیت داخلی در کاخ‌سفید کار کرده بود، به محض نامزد شدن برای کار در دولت دونالد ترامپ، شروع به رایزنی و مشورت گرفتن از همه مشاوران امنیت داخلی پیشین کرد."

 

صبح سه‌شنبه (دهم آوریل) این استعفا در حالی اعلام شد که جان بولتن، مشاور جدید امنیت ملی ترامپ، در حالی که در کنار رئیس‌جمهوری آمریکا نشسته بود در یک جلسه کاری هیات دولت برابر خبرنگاران دیده شد.

 

 

منبع : بی بی سی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار