دانشگاه های علمی -کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی نمی توانند مانند گذشته دولتی اداره شوند.
کد خبر: ۵۸۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴ 11 April 2018

رییس دانشگاه علمی -کاربردی کشور در جمع مدیران و روسای دانشگاه های علمی- کاربردی کرمان با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر انجام نشدن کار آموزش توسط دستگاه های دولتی گفت : دانشگاه های علمی- کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی نیز شامل این تصمیم هستند.
امیدي افزود: برای خدشه وارد نشدن به وضعیت آموزشی این مراکز به دنبال این هستیم که دستگاه دولتی یا مرکز را به بخش غیر دولتی واگذار کند و یا اینکه برای ادامه کار هیئت موسسی از کارکنان و مدیران دانشگاه تشکیل دهد و مرکز به صورت هیئت موسسی ادامه فعالیت دهد.
وی افزود: همچنین برای ادامه حیات این موسسات در کوتاه مدت ، تدابیری اندیشیده شد که هیئت موسس بتواند امکانات و تجهیزات دولتی یا خصوصی را برای آموزش خود اجاره کرده و در اسرع وقت نسبت به رفع نیازهای آموزشی خود اقدام کند.
امید در ادامه از رشد 25 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه های در سال 96 خبر داد و افزود: به دنبال افت جذب دانشجو درسال های 91 تا94 با برنامه تدوین شده در سال 96 درجذب دانشجو 25 درصد رشد داشته ایم.
وی افزود: 161 هزار دانشجو در سال 95 جذب مراکز ما شده اند که شمار آن در سال 96 به 207 هزار نفر رسید و بنا داریم به جذب 250 هزار نفر برسیم .
وی همچنین افزود: با تفاهم ایجاد شده با ستاد مشترک نیرو های مسلح سالانه 300 هزار سرباز وظیفه آموزش های مهارتی فرا می گیرند.
وی افزود: از امسال همچنین جشن پایان دانش آموختگی این دانشگاه برگزار می شود.
وی همچنین با اشاره به فعالیت مراکز علمی- کاربردی مانند مرکز ارگ جدید بم گفت: از مراکزی که زمینه فعالیت بین المللی دارند استقبال و حمایت می کنیم.
وی ادامه داد: این مراکز می توانند نسبت به جذب دانشجوی خارجی و یا آموزش در خارج از کشور و یا برگزاری دوره های مشترک با موسسات آموزش خارج از کشور اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار