رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد
تابناک: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر بر اساس زمان‌بندی با مانع جدیدی مواجه نشویم، بر‌آورد‌ها این است که بتوانیم در پایان سال 95 و ابتدای سال 96 خط یک متروی اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۵۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 08 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رضا امینی با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در اعتماد‌سازی و جلب رضایت مردم صحت اخبار منتشره است، اظهار کرد: در گذشته شاهد گمانه‌زنی‌ها و نشر اخبار بر مبنای گمانه‌ها بودیم.

وی گفت: در شورای شهر دوره چهارم به مردم قول داده‌ایم و از دوستان شورای شهر نیز این ضمانت را گرفته‌ایم که در اعلام نظرات رسمی خود به قوانین جاری موضوعه، قوانین وضع شده توسط شورای شهر، مصوبات و اخبار صحیح تأیید شده از سوی منابع رسمی استناد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اگر عضوی مصاحبه کرده باشد و خبری را از ناحیه خود عنوان کرده این موضع رسمی شوای شهر نیست، تصریح کرد: مواضع رسمی شورای شهر توسط رئیس یا سخنگوی شورای شهر اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه هر هفته خانم ندا واشیانی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اطلاعات مستند را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دهد، ادامه داد: اخباری که متاسفانه امروزه برای جلب نظر مخاطبان بدون مبنای منطقی و یا استناد و تنها در حد یک خبر بدون منبع و مستند اعلام می‌شود و ایجاد تناقضاتی در خبر یا صحت آن سبب ایجاد نا‌رضایتی، بی‌اعتمادی و بد‌بینی مردم می‌شود.

امینی تاکید کرد: طی دو سال اخیر اعتبارات پروژه قطار شهری به لحاظ شورای شهر به بیش از 10 برابر افزایش پیدا کرده و این رویکرد را شورای شهر داشته که محیط زیست، مسائل ناشی از محیط زیست و آلودگی هوا دغدغه نخست زندگی مردم و برنامه‌ریزان شهری است.

وی افزود: از سویی در حوزه فرهنگی، تغییرات سبک زندگی و ایجاد فضا‌های مناسب برای ارتقای کیفیت زندگی باید برای این دغدغه مردم چاره اساسی اندیشیده شود و از سوی دیگر در برنامه‌ریزی فیزیکی به صورتی اعتبارات تخصیص داده شود که شاهد بهتر شدن وضعیت زندگی مردم باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: افزایش بودجه قطار شهری در اصفهان سبب شده که مدیریت جدید هم حمایت بیشتر و جدی‌تری نسبت به گذشته از سوی شورای شهر مشاهده کنند و هم مدیریت شهری اصفهان این انگیزه، علاقه و دین را بیشتر نسبت به گذشته در خود احساس کنند که قطار شهری به عنوان اولویت نخست زندگی فیزیکی مردم برای کاهش معضلات شهری و زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه از زمان ورود به شورای شهر دوره چهارم به مردم قول دادیم و بر اساس این موضوع تمام اخبار منتشر شده از سوی شورای شهر باید مستند باشد، اظهار کرد: تمام اعضای شورای شهر تلاش می‌کنند که از اخبار کذب و یا فاقد مبنای قانونی اجتناب کنند.

امینی با تاکید بر اینکه در صورتی که عضوی خبری را منتشر کرده نیز بنده اعلام می‌کنم که این اخبار موضع شورای شهر نیست، ادامه داد: خبرنگاران در مورد اخبار قطعی و قانونی باید به رئیس یا سخنگوی شورای شهر مراجعه کنند تا اطمینان داشته باشد که این خبر مبنای قانونی دارد.

وی با اشاره به اینکه قطار شهری طی دو سال گذشته با افزایش بودجه و با همت جدی وارد کار شده است، تصریح کرد: خرید سه رام قطار شامل 15 واگن به نتیجه رسیده است و آخرین رام پیش از ماه مبارک رمضان وارد اصفهان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بر اساس قولی که مدیرعامل سازمان قطار شهری داده و تأکید استاندار اصفهان مبنی بر برطرف شدن تمام موانع و انجام تمام تلاش‌ها در این زمینه درصدد بهره‌برداری از فاز نخست خط یک قطار شهری تا پایان شهریور ماه جاری هستیم.

وی با بیان اینکه این موضوع که بعضا گفته می‌شود خط یک متروی اصفهان تا سه سال دیگر به بهره‌برداری نمی‌رسد از یک منظر درست است، تاکید کرد: خط یک متروی اصفهان 20.2 دهم کیلو‌متر است و از شهرک قدس واقع در خیابان امام خمینی (ره) تا جنوبی‌ترین نقطه شهر ادامه دارد.

امینی با تاکید بر اینکه خط یک متروی اصفهان چند فاز است که فاز نخست آن از شهرک قدس تا میدان 25 آبان یا میدان شهداء تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: حدود یک و نیم ماه پیش مصوبه‌ای مبنی بر اینکه حدود دو میلیارد تومان شرکت مترو از شهرداری برای تعمیر و تجهیز 10 ایستگاه موجود در این محدوده تقاضا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست خط یک متروی اصفهان حدود 10 کیلو‌متر است، گفت: شرکت مترو به عنوان بهره‌بردار این پروژه اقدامات خود را با قوت در راستای تعمیر و تجهیز ایستگاه‌های موجود در محدوده فاز نخست خط یک متروی اصفهان انجام می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان قطار شهری نیز در ادامه خرید‌های خود باقیمانده واگن‌ها را به اصفهان منتقل می‌کند تا در شهریورماه ترجیحا در هفته دولت با بهره‌برداری از فاز نخست خط یک متروی اصفهان مواجه باشیم.

وی ادامه داد: از میدان شهداء تا پس از سی‌‌و‌سه‌پل دو ایستگاه مهم قطار شهری در میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب وجود دارد که در حال حاضر تعامل جدی با هماهنگی استاندار و معاون امور عمرانی استانداری ایجاد شده و همدلی و هم‌افزایی موجود بین دستگاه‌های اجرایی نوید این را می‌دهد که مشکلاتمان را با مدیریت کلان استان بتوانیم برطرف کنیم و هر چه زود‌تر به فضایی برسیم و برای بهره‌برداری از طرح‌های جامع و بزرگ مانند طرح قطار شهری اصفهان آماده شویم.

امینی تصریح کرد: اگر بر اساس زمان‌بندی با مانع جدید و مانع جدی که در اختیار استان نباشد مانند تحریم‌ها، میراث فرهنگی، وضعیت اقتصادی و موارد دیگر مواجه نشویم، بر‌آورد‌ها این است که بتوانیم در پایان سال 95 و ابتدای سال 96 خط یک متروی اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: ایجاد برخی از موانع قابل پیش‌بینی نیست و در صورت عدم ایجاد مانعی جدید این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار