امام‌جمعه اقلید:سپاه برخاسته و برگرفته از متن ملت شریف ایران اسلامی است که همواره در راستای اعتلای این نظام مقدس و ملت نجیب، خدمت کرده و می‌کند.
کد خبر: ۵۹۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 28 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر از اهمیت امنیت سخن گفت و اظهار داشت: ارزش و جایگاه هر کشور در سایه امنیت آن به دست می‌آید.

وی بابیان اینکه ایران اسلامی در سایه ضریب بالای امنیت، از کشورهای نادر دنیا است تصریح کرد: این امنیت در سایه همت و تلاش نیروهایی چون ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) تحقق یافته و هرکدام از آن‌ها در حوزه کاری خود از هیچ خدمتی دریغ نکرده و همت والایی دارند.

طالبی به وزارت اطلاعات و سربازانش که به فرمایش امام راحل، سربازان گمنام امام عصر(عج) شناخته شده‌اند، اشاره کرد که در عرصه‌های مختلف اطلاعاتی به‌دوراز هر باند و حزب و جناحی، مسؤولیت خطیر خود را پیش می‌برند و خالصانه و در گمنامی، بزرگ‌ترین خدمات را به نظام اسلامی و ملت نجیب ایران داشته و دارند.

امام‌جمعه اقلید عملکرد وزارت اطلاعات را به‌گونه‌ای توصیف کرد که حقی از نظام، افراد و جامعه ضایع نمی‌شود و هرکجا که لازم باشد در حفظ اطلاعات و عدم رسانه‌ای کردن آن می‌کوشد.

وی افزود: وزارت اطلاعات دارای نیروهای باغیرت و باشرفی است که بارها برای حفظ امنیت کشور با جان خود نیز معامله کردند و نمره قبولی و مهر تأییدی که این غیورمردان از امام راحل و مقام معظم رهبری در کارنامه خود دارند، سند افتخار آن‌هاست.

خطیب جمعه اقلید در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خدمات و اهمیت نهاد مقدس سپاه پاسداران در کشور بر کسی پوشیده نیست عنوان داشت: سپاه برخاسته و برگرفته از متن ملت شریف ایران اسلامی است که همواره در راستای اعتلای این نظام مقدس و ملت نجیب، خدمت کرده و می‌کند.

طالبی به درخشش سپاه در دفاع مقدس، بازسازی کشور و اقدام انقلابی آن‌ها در اجرای پروژه‌های مهم اشاره کرد و گفت: عملکرد جانانه سپاه در مبارزه با گروهک‌ها، حفظ امنیت هوایی کشور که توسط منافقین مختل شده بود، پیشگامی در امور غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و...، رکن امنیت و همکاری خالصانه در برگزاری انتخابات، عرض‌اندام مجاهدانه و خالصانه در برون مرزها و ماجراهایی چون جنوب لبنان، سوریه، عراق و ...، خدمت به محرومان، وفاداری به اصل ولایت‌فقیه و ولایت، همکاری و تعامل با سایر ادارات و نهادها و...بسیار ارزشمند است.

خطیب جمعه اقلید به نقش ارزنده نیروی انتظامی در حفظ امنیت در کشور اشاره و بیان کرد: یکی دیگر از نیروهای پای‌کار و ارزشی ما که با سعه‌صدر در حال انجام‌وظیفه هستند، نیروی انتظامی است که حوزه کاری‌شان از مرزهای کشور گرفته تا جاده‌ها، کوچه و خیابان‌ها و... را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: اگرچه برخی مواقع، افرادی از روی ناآگاهی و جهالت و یا حساب‌شده و عمدی در تعاند با این نیرو برمی‌آیند اما این برخوردها چیزی از قداست و اخلاص آن‌ها کم نمی‌کند و همواره به دنبال تکلیف و وظایف ذاتی خود هستند.

امام‌جمعه اقلید میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان را تبریک گفت و با تأکید بر لزوم الگوگیری از ایشان در زندگی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد: تحصیل، تهذیب، خودسازی و ورزش از اموری است که جوانان باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشند.

طالبی همچنین یاد استاد مطهری و روز معلم را گرامی داشت و بیان کرد: معلمی شغل شریفی است که تعلیم و تربیت فرزندان جامعه را به عهده دارد و بزرگ‌ترین سرمایه انسانی در اختیار آن‌هاست، ازاین‌رو تمام افراد جامعه تا بالاترین مقامات مملکتی و علمی، مدیون معلمان هستند.

خطیب جمعه اقلید پس از تبریک میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت، امام زمان(عج) و بیان مطالبی در این زمینه، به موضوع سفر ولیعهد روسیاه سعودی به آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد آشوب در غرب آسیا و منطقه و نیز به رسمیت شناختن اسرائیل غاصب و برقراری ارتباط با آن، دو مأموریتی بود که در این سفر به وی داده شد که اتفاقات بسیاری را در منطقه به همراه داشت.

وی ادامه داد: از این رابطه‌ها نباید ترسید چراکه سرنوشتی جز آنچه بر سر صدام، شاه طاغوتی ایران و سایر رژیم‌های این‌چنینی داشتند، در انتظارشان نیست، و از هم‌اکنون نیز ذلت آن‌ها قابل‌مشاهده و آشکار است.

امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: دنیای اسلام باید هوشیار باشد که آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم غاصب اسرائیل نقشه‌ها داشته و به‌سادگی دست از سر آن‌ها برنمی‌دارند.

روز جهانی کار و کارگر و اشاره به ارزش کار و جایگاه کارگر در اسلام، موضوع پایانی خطبه‌های نماز جمعه امروز اقلید بود که طالبی از آن سخن گفت و عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی، مؤثرترین رویکرد در تکریم کارگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار