رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد
تابناک: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر مطالعات اولیه خط دوم متروی اصفهان انجام و تکمیل شده است.
کد خبر: ۵۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 10 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رضا امینی با اشاره به خط دوم قطار شهری اظهار کرد: مطالعات اولیه خط دوم متروی قطار شهری اصفهان تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار برای آغاز طراحی و اجرای خط دوم قطار شهری اصفهان قرار داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: خط دوم قطار شهری اصفهان نیز بعضا با محدودیت‌هایی مواجه بود که این مشکلات با مدیریت مدبرانه استاندار اصفهان در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع درصدد هستیم با ایجاد و تکمیل ایستگاه‌های خط نخست متروی اصفهان در میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب بتوانیم خط دوم متروی اصفهان را نیز به صورتی طراحی کنیم که این خط را در کمترین زمان ممکن اجرایی کنیم.

امینی با بیان اینکه خط دوم قطار شهری اصفهان به صورت شرقی، غربی و از زینبیه به سمت خمینی‌شهر است، تاکید کرد: پس از این خط به دنبال اجرای خط سوم متروی اصفهان و توسعه شبکه حمل و نقلی شهر اصفهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای طراحی خط دوم قطار شهری از ردیف‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری انجام می‌شود، افزود: همچنین درصدد هستند از قرارداد‌های مشارکت برای بخش اجرایی این پروژه استفاده کنند تا افرادی که حاضر به دریافت امتیازات قانونی مانند تراکم و املاک شهرداری هستند به سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به صورت قطعی اجرای خط دوم قطار شهری با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح صورت می‌گیرد که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یکی از این مراجع است.

وی اظهار کرد: حفظ آثار و ابنیه تاریخی به عنوان اصالت و هویت تاریخی، دینی و فرهنگی شهر اصفهان است و اجرای این پروژه برای حفظ ابنیه تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی صورت می‌گیرد و در حال حاضر تعامل خوبی بین مدیریت شهری و اداره کل میراث فرهنگی استان وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار