نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: سامانه سردسیری به عنوان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه هنوز اجرایی نشده است.
کد خبر: ۵۹۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 29 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،احمد صفری ، با بیان اینکه طرح مطالعاتی سامانه سردسیری انجام شده است اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از نظر زمینزراعی رتبه دوم کشور را دارند و بیش از ۹۰ درصد میزان تولیدات متعلق به اراضی با کشت دیم است باید نسبت به جلوگیری از خروج ۵۰ درصد آب‌های مرزی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه سردسیری از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که تاکنون اجرا نشده است عنوان کرد: افزایش اعتبار سد هواسان در سال ۹۶ بهمبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی نیاز است.

صفری تصویب اعتبارات مورد نیاز برای بخش آب در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی را از جمله درخواست‌های استان عنوان کرد و افزود: توجه ویژه به تأمین اعتبار مورد نیازبرای طرح سد هواسان به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی از دیگر انتظارات استان است.

وی با اشاره به تصویب سد خاتم و شروع عملیات اجرایی آن با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی گفت: اجرای شبکه اصلی یک و دو طرح گرمسیری و افزایش اعتبار آبرسانی بهکرمانشاه از دیگر درخواست‌های استان کرمانشاه در حوزه آب است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تصفیه‌خانه کرمانشاه قرار بود سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد، اما به طور معمول طرح‌های استان کرمانشاه به کندی پیش
‌می‌روند و براساس دستورات جدید تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صفری بیان کرد: نیروگاه زاگرس کوثر کرمانشاه با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات به عنوان یکی از بهترین نیروگاه‌های ایران فعالیت خود را در سال ۸۹ آغاز کرد و در این مدت به عنوان یکیاز آماده‌ترین نیروگاه‌های ایران در شبکه‌های سراسری نقش‌آفرینی کرد.

وی افزود: در این راستا با توجه به ضرورت استفاده بهینه از سوخت نیروگاه‌ها در جهت حفظ منافع ملی طرح توسعه نیروگاه با ایجاد دو واحد با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات با هزینه ۱۳۰۰میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و نیازمند توجه و حمایت است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار