رئیس شورای شهر همدان به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ اشاره و عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است که میزبان شایسته‌ای برای رویدا‌های مهم همدان ۲۰۱۸ باشیم.
کد خبر: ۵۹۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 01 May 2018
 رئیس شورای شهر همدان گفت: شورا‌های شهر به شورا‌های شهرداری تبدیل شده‌اند.

به گزارش مهر، ابراهیم مولوی در صحن شورای شهر همدان که با حضور استاندار همدان برگزار شد؛ ضمن تبریک روز شورا‌های شهر و روستا گفت: شورا‌ها یک نمونه واقعی مردم سالاری دینی و حکومت مردم بر مردم است که اتفاقات خوبی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها رقم زده است.

ابراهیم مولوی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در پارلمان محلی با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند، اما تنها برای مسایل شهر که در اختیار شهردار است تصمیم گیری می‌کنند، افزود: قانون مدیریت یکپارچه شهری درگیرو دار قانون مجلس و دولت بوده و تاکنون تصویب نشده و به همین دلیل پارلمان‌های محلی در حقیقت به شورا‌های شهرداری تبدیل شده اند چرا که ما فقط می‌توانیم در امور شهرداری‌ها قوانین را جاری کنیم.

مولوی اضافه کرد: در کشور‌های پیشرفته مدیریت شهری و شهرداری کلید دار تمام اختیارات شهر است.

وی با تشکر از زحمات اعضای شورا‌های دوره‌های گذشته شهر همدان اظهار کرد: زحمات اعضای شورا‌های دوره‌های گذشته بر کسی پوشیده نیست و ما نیز ادامه دهنده خدمات آن‌ها بوده و در انجام وظایف خود آمادگی استفاده از نظرات و پیشنهادات این بزرگواران را داریم.

رئیس شورای شهر همدان به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ اشاره و عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است که میزبان شایسته‌ای برای رویدا‌های مهم همدان ۲۰۱۸ باشیم.

ابراهیم مولوی اضافه کرد: از ابتدای شروع کار دوره پنجم شورای شهر همدان برنامه‌ای تحت عنوان با همدان تا ۱۴۰۰ را تدوین کرده ایم که حرکت شهرداری نیز بر اساس این مصوبه است.

مولوی با بیان اینکه شورای دوره پنجم برنامه‌های خوبی را برای سال ۹۷ تدوین کرده است، یادآور شد: ۱۱ عضو شورا و مدیران شهرداری از احزاب مختلف هستیم، اما همگی صادقانه و همدلانه برای دفاع از منافع شهروندان یکدل و واحد قدم بر می داریم.

وی شورا‌های شهر همدان از دوره‌های اول تاکنون را شورا‌هایی سالم برشمرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار