دولت بار‌ها از تک‌رقمی بودن نرخ تورم سخن گفت، ولی این دولت نیز همچون گذشتگان، سفره مردم را برای بررسی و اعلام نرخ تورم ملاک قرار نداد بلکه به آماری تکیه کرد که مرجع آن مشخص نیست و شاید برخی مسوولان برای خودشیرینی و چند صباحی بیشتر پشت میزنشینی آن را اعلام کردند.
کد خبر: ۵۹۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 01 May 2018
تورم تک‌رقمی اعلام شده از سوی دولتمردان فاصله زیادی با تورمی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دارد.

به گزارش فارس از همدان، با برقراری ثبات نسبی در بازار ارز، بازار طلا نیز کوتاه آمد تا مردم نفس راحتی کشیده و رغبتی برای خرید داشته باشند.

البته موضوعی قابل توجه در اقتصاد و بازار ایران این است که وقتی محصولی به یکباره و به صورت حبابی افزایش قیمت دارد از طرفی با میزان عرضه آن کالا افزایش می‌یابد که این امر سبب می‌شود آن قیمت حبابی به قیمت اصلی تبدیل شده و دیگر شاهد کاهش قیمت آن محصول نباشیم.

برای نمونه؛ هر شانه تخم مرغ در ماه‌های پایانی سال ۹۶، بین ۷ تا ۹ هزار تومان خرید و فروش می‌شد که به یکباره و کاهش تولید قیمت این محصول تا هر شانه ۲۲ هزار تومان نیز رسید. در همان اوایل افزایش قیمت مسوولان یکی پس از دیگری این قیمت تخم مرغ را حبابی اعلام می‌کردند و وعده ترکیدن حباب در آینده نزدیک را می‌داند.

تخم مرغ نه تنها به قیمت سابق خود بازنگشت بلکه توزیع تخم مرغ دولتی با قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان نیز نتوانست کمکی به کاهش قیمت این محصول کند.

در هفته گذشته کاهو و کاهوپیچ دو محصولی که نهایت بین یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان در بازار عرضه می‌شد روز پنجشنبه به ترتیب به ۵ هزار و ۱۱ هزار تومان رسید که برخی از کسبه از عرضه آن خودداری کرده بودند چراکه قیمت بالایی داشت.

دولتی که در شعار‌های انتخاباتی خود معتقد بود تورم باید براساس جیب و سفره مردم محاسبه شود و آمار و ارقام برای مردم قابل قبول نیست، امروز خود به آماری تکیه کرده و با آن‌ها پُز می‌دهد که فاصله زیادی با زندگی اقشار مختلف دارد.

به جرات می‌توان گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از مردم که زندگی متوسطی داشتند با برخی سیاست‌ها و اقدامات نابجای اقتصادی دولت به زیر خط فقر رانده شدند و در مقابل برخی که از رانت برخوردار بودند با تکیه بر سیاست «دلالیسم» روز به روز گردن کلفت‌تر شدند.

دولت بار‌ها از تک‌رقمی بودن نرخ تورم سخن گفت، ولی این دولت نیز همچون گذشتگان، سفره مردم را برای بررسی و اعلام نرخ تورم ملاک قرار نداد بلکه به آماری تکیه کرد که مرجع آن مشخص نیست و شاید برخی مسوولان برای خودشیرینی و چند صباحی بیشتر پشت میزنشینی آن را اعلام کردند.

آقای رئیس جمهور؛ شما با شعار نظم و انضباط مالی و اقتصادی روی کار آمدید، ولی در برهه‌هایی خود طغیانی بر این نظم شده و دخالت‌های بی‌موقع و بسیار در بازار‌های حساس از جمله ارز سبب شد تا مردم تاوان این اشتباهات را بدهند.

آقای رئیس جمهور؛ نهاد‌های اقتصادی زیرنظر دولت از جمله شرکت پشتیبانی امور دام به دلیل سیاست‌های غلط خرید کالا برای دپو و تزریق بی‌موقع آن‌ها در بازار سبب شد تا بسیاری از تولیدکنندگان ورشکستگی را راه خود بدانند.

آقای رئیس جمهور؛ بسیاری از طرفداران شما هنوز به شما امیدوارند تا در ایام باقی مانده از دوره چهارساله دوم، به شعار‌های اقتصادی خود عمل کرده و گره‌های کوری که در دولت خودتان زده شد، باز کنید.

مردم با شعار امید پای صندوق‌های رای آمدند، ولی امروز به ناامیدی سال‌های ۹۰ و ۹۱ رسیده‌اند و معتقدند که با آمدن شما تنها امیدی در دل مردم زنده شد که پاسخش سرابی زیبا بود، اما در واقعیت نتیجه‌ای از این انتخاب ندیدند.

مردم ایران با تمام وجود پای این خاک و نظام ایستاده‌اند، مردمی که در ایام انتخابات، راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس با هر طرز فکر و پوششی به میدان آمدند، روا نیست چنین برخورد‌هایی را ببینند. بر تمام مسوولان از صدر تا ذیل واجب است خدمت به مردم را پیشه خود سازند و وضعیت زندگی مردم را بهبود بخشند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار