این بار خیرین پا را فراتر گذاشته و در امر خیری چون ازدواج بنای کمک می‌نهند و با گلریزان سعی در شکوفایی زندگی جوانان دارند.
کد خبر: ۵۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲ 11 July 2015
این بار خیرین پا را فراتر گذاشته و در امر خیری چون ازدواج بنای کمک می‌نهند و با گلریزان سعی در شکوفایی زندگی جوانان دارند.

به گزارش فارس، جوانان، خواسته‌ها و نیاز‌های آنان امروزه از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و مسئولان است که پرداختن به آن امری ضروری است و در صورت عدم ارائه راهکار‌های مناسب در این حوزه مشکلات بسیاری در جامعه شاهد خواهیم بود که منشأ آنها ریشه در مشکلات جوانان دارد.

از آنجا که سرمایه انسانی بزرگ‌ترین ثروت هر جامعه و قشر جوان مهم‌ترین بخش این سرمایه هستند، رسیدگی به امور آنان و رفع مشکلات این قشر عظیم و آینده‌ساز بسیاری از مشکلات جوامع را رفع خواهد کرد که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

بیش از نیمی از جامعه ایران را قشر جوان تشکیل می‌دهد که در این بخش مسائل و مشکلات بسیاری به چشم می‌خورد و رفع این مشکلات به همت والای مسئولان نیاز دارد.

امروزه اشتغال، ازدواج و مسکن از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های قشر جوان است که زمینه بسیاری از مشکلات از جمله تأخیر در ازدواج، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

حوزه جوانان از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که مسئولان همواره بر آن تأکید داشته و معاونت امور جوانان نیز عهده‌دار مسائل مربوط به این قشر است اما این در حالی است که برای رفع مشکلات جوانان باید همه سازمان‌ها و مسئولان ورود کنند.

امور جوانان تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای در امور مادی، معنوی و فرهنگی ازدواج انجام داده اما اینکه این اقدامات تا چه حدی در این حوزه موفق بوده جای بررسی و ارزیابی دارد.

ایجاد سمن‌های فعال در حوزه جوانان نیز از جمله فعالیت‌هایی است که شکل گرفته اما با وجود فعالیت‌های انجام شده باز هم جوانان از وجود مشکلات در این بخش و کوتاهی مسئولان در توجه به این حوزه گله دارند.

بر این اساس زوج جوانی با اشاره به مشکلات جوانان در حوزه ازدواج عنوان کرد: مشکلات جوانان در ازدواج دو مرحله قبل و بعد از ازدواج را شامل می‌شود در حالی که برخی معتقدند تنها مشکل جوانان اشتغال و ازدواج است و به مشکلات بعد از ازدواج توجهی نمی‌شود.

این زوج بیان کردند: مشکلات جوانان بعد از ازدواج شکل تازه‌ای به خود گرفته و جوانانی که تا دیروز تنها مشکلات شخصی خود را مهم‌ترین مشکل می‌دانستند بعد از ازدواج مشکلاتی بزرگ‌تر از جمله تهیه مسکن، تأمین جهیزیه و برگزاری یک مراسم جشن ساده و کم‌هزینه مهم‌ترین دغدغه آن‌ها برای آغاز یک زندگی مشترک است.

این زوج جوان وجود تشکل‌ها و برنامه‌هایی را به منظور کمک به زوج‌های جوان برای آغاز زندگی مشترک به ویژه در شهرستان‌ها ضروری دانستند و خواستار ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مشکلات ازدواج قشر جوان شدند.

مجمع خیرین ازدواج نیز به منظور فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان و کمک به زوج‌های جوان برای آغاز زندگی مشترک چندی است فعالیت خود را به طور رسمی در استان همدان آغاز کرده است.

این مجمع با حضور افراد خیر و معتمدین شهر تشکیل شده و هدف آن اجرای برنامه‌هایی به منظور کمک به زوج‌های جوانی است که می‌خواهند زندگی مشترک خود را با سادگی شروع کنند.

به همین منظور رئیس مجمع خیرین ازدواج همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به آغاز به کار رسمی این مجمع، اظهار کرد: هدف از تشکیل مجمع خیرین ازدواج کمک به تسهیل ازدواج جوانان و هماهنگ کردن فعالیت‌ خیریه‌هایی است که به منظور هم‌افزایی برای فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است.

هادی سبزواری از برگزاری جشن گلریزان ازدواج در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این گلریزان 20 تیرماه همزمان با بیست و چهارم رمضان با همکاری اتاق اصناف و انجمن خیرین ازدواج در راستای کمک به ازدواج جوانان نیازمند در زورخانه علی‌میرزای همدانی برگزار خواهد شد.

وی عمر تشکیل این مجمع را سه ماه عنوان کرد و بیان داشت: این مجمع علاوه بر ایجاد هماهنگی و هم‌فکری بیشتر سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه فعال در امور جوانان، تهیه جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان، ایده‌ها و اندیشه‌های جدید در حوزه ازدواج جوانان را نیز عملیاتی می‌کند.

رئیس مجمع خیرین ازدواج همدان افزود: تاکنون 20 خیر همدانی برای حضور در این مجمع شناسایی شده‌اند و برای گسترش کار و جذب خیرین بیشتر باید روی تبلیغات و اطلاع‌رسانی به عموم مردم کار شود.

وی خاطر‌نشان کرد: برنامه‎ای از مجمع جشن گلریزان ازدواج، 20 تیرماه به صورت زنده از شبکه همدان نیز پخش خواهد شد.

سبزواری هدف از برگزاری این همایش را حمایت از ازدواج زوج‌های جوان نیازمند دانست و افزود: پول‌های جمع‌آوری شده در گلریزان در راستای کمک به ازدواج زوج‌های نیازمند هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده 260 نفر از اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها، بازاریان، معتمدان و مسئولان استانی در این کار خداپسندانه شرکت می‌کنند.

رئیس مجمع خیرین ازدواج همدان یادآور شد: مسئولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم شهر می‌توانند با حضور گسترده در این امر خدا‌پسندانه شرکت کنند.

وی تأکید کرد: باید در بحث ازدواج آسان جوانان فرهنگ‌سازی شود زیرا این حرکت نیاز به تلاش همه مسئولان، همت دولت‌مردان و متولیان فرهنگی جامعه دارد.

فرماندار همدان نیز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به آغاز به کار رسمی مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان، ابراز داشت: تاکنون جلسات متعدد مجمع خیرین ازدواج برگزار شده و گزارش‌هایی نیز از روند کار این مجمع در جلسات ارائه شده است.

علی تعالی به تصمیمات اساسی اتخاذ شده در آخرین جلسه مجمع خیرین ازدواج در فرمانداری اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط مجمع با اتحادیه‌ها و اصناف از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه بود زیرا این ارتباطات نقش مهمی در گسترش فعالیت این مجمع خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان اصناف در ماه مبارک رمضان بیان داشت: در جشن گلریزان که با هماهنگی اتاق اصناف و مجمع خیرین ازدواج برگزار می‌شود، امیدواریم به بهترین شکل از ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

فرماندار همدان هدف از فعالیت این مجمع را فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان دانست و تصریح کرد: این مجمع مقدمات تهیه جهیزیه و تهیه پیش‌پرداخت اجاره مسکن که مشکل اصلی بسیاری از زوج‌های جوان است را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج در دو بعد مادی و معنوی فعال است، ابراز داشت: این مجمع در بعد فرهنگی نیز ورود کرده و در بسیاری از مسائل فرهنگی که در تأخیر ازدواج جوانان نقش دارند، فعالیت می‌کند.

تعالی تغییر ذائقه فرهنگی جوانان را عامل مهم در تأخیر ازدواج در کشور دانست و گفت: این تغییر ذائقه تنها در طبقات محروم و پایین جامعه نیست بلکه در طبقات ثروتمند جامعه نیز شاهد این موضوع هستیم.

وی افزود: تأخیر در ازدواج به دلیل تأثیرات فرهنگ مخرب غرب بر جوانان بوده و در بسیاری از مراکز شهر‌های بزرگ و طبقات ثروتمند جامعه مشاهده می‌شود که حاصل تغییر ذائقه در فرهنگ جوانان است که باید ریشه‌یابی و رسیدگی شود.

فرماندار همدان تأکید کرد: با وجود تغییر ذائقه فرهنگی در جوانان، تأخیر در ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج این امر در استان همدان کم‌رنگ است و باید اقدامات لازم برای پیشگیری بیشتر صورت گیرد.

وی تهیه نرم‌افزار جمع‌آوری آمار افراد در آستانه ازدواج، را ضروری دانست و تصریح کرد: با تهیه نرم‌افزار و فراهم شدن داده‌های آماری می‌توانیم در پیشگیری از تأخیر ازدواج ورود و برنامه‌ریزی کنیم.

تعالی یادآور شد: بسیاری از تأخیرها در ازدواج‌ به دلیل مشکلات مالی و یا دلایل خاص دیگر است که باید این عوامل شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه تهیه نرم‌افزار و جمع‌آوری اطلاعات، تأثیر بسیاری در انجام کار‌ها خواهد داشت، گفت: مطالعه بر اساس اطلاعات و استفاده از نظرات و ایده‌های افراد صاحب‌نظر در حوزه فرهنگی کمک قابل توجهی در بحث ازدواج جوانان خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز بیان داشت: این مجمع از زیرمجموعه‌های معاونت جوانان استان است که با هدف تسهیل ازدواج آسان جوانان تشکیل شده است.

سید‌عبدی افتخاری ادامه داد: این مجمع کار خود را به طور رسمی آغاز کرده و در نخستین گام بعد از آغاز به کار رسمی برنامه گلریزانی را با همکاری اصناف در 20 تیر ماه برگزار خواهد کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: این گلریزان به منظور جذب کمک‌های مردمی به عنوان تهیه بخشی از هزینه‌ها برای تسهیل و تسریع در ازدواج جوانان است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: این گلریزان با حضور مجموعه اصناف، خیرین ازدواج،‌ اهالی ورزش و گرو‌ه‌های مختلف بعد از افطار برگزار خواهد شد.

امید است با تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان همدان و آغاز به کار رسمی این مجمع مشکلات پیش روی جوانان در حوزه ازدواج تا حدودی رفع شده و زوج‌های جوان زندگی مشترک خود را با مشکلات کمتری آغاز کنند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار