نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم و تصویب برنامه ششم توسعه بحث همسان‌سازی و افزایش حقوق معلمان را تصویب شد تا دولت به‌تدریج افزایش حقوق و معلمان را لحاظ کند ضمن اینکه باید به سمتی برویم که در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی حقوق و مزایای فرهنگیان با سایر وزارتخانه‌ها برابر شود.
کد خبر: ۵۹۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 03 May 2018

عامر کعبی اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف والای آموزش‌وپرورش بایستی پایه و اساس آن یعنی معلمان را موردتوجه شود. در بیشتر جوامع و کشورهای پیشرفته معلمان از حقوق و مزایای مناسب برخوردارند اما در کشور ما متأسفانه معلمان انگیزه خود را ازدست‌داده چراکه از حقوق و معیشت مناسب برخوردار نیستند و برای مسکن آن‌ها تاکنون چاره‌ای اندیشیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه براثر مشکلات موجود بسیاری از معلمان به شغل‌های دیگر روی آورده‌اند، افزود: این زنگ خطری برای آموزش‌وپرورش است. ما برای رفع دغدغه تعلیم و تربیت کشور ابتدا باید حقوق و معیشت و منزلت اجتماعی معلمان را ارتقا دهیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توجه به خدمات معلمان، امکانات رفاهی باید در وزارت آموزش‌وپرورش بیشتر شود، متأسفانه بیمه درمانی معلمان و خانواده‌های آنان از سطح خدمات پایینی برخوردار است، هنوز همت و اراده‌ای برای تأمین مسکن فرهنگیان دیده نشده همچنین برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته و حقوق حق‌التدریس‌ها باید ماه‌ها مکاتبه بشود و انتظار بکشند؛ اما حقوق و مزایای بازنشستگی در سایر وزارتخانه‌ها به‌موقع پرداخت می‌شود.

وی گفت: مادامی‌که نگاه‌ها به‌دوراز تبعیض و بر مبنای توسعه تعلیم و تربیت نباشد نمی‌توان انتظار بهبود داشت، آموزش‌وپرورش نیازمند نگاهی ملی و متناسب بافرهنگ اقوام مختلف با توجه به نیازهای روز دنیای امروز است.

کعبی در اشاره به تلاش‌های در مجلس دهم در راستای بهبود وضعیت معلمان بیان کرد: در مجلس دهم و تصویب برنامه ششم توسعه بحث همسان‌سازی و افزایش حقوق معلمان را تصویب شد تا دولت به‌تدریج افزایش حقوق و معلمان را لحاظ کند ضمن اینکه باید به سمتی برویم که در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی حقوق و مزایای فرهنگیان با سایر وزارتخانه‌ها برابر شود.

وی اظهار کرد: هنوز در آبادان و خرمشهر کمبود معلم داریم و باید در سهمیه این مناطق توجه ویژه‌ای شود تا این موضوع جبران شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار