خبر ناامیدکننده در ورزش آذربایجان‌شرقی
پتروشیمی تبریز در تنها رشته خود که دوچرخه‌سواری رده‌های پایه بود، انصراف داد.
کد خبر: ۶۰۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 05 May 2018

 باشگاه پتروشیمی تبریز از اوایل دهه 80 فعالیت خود را آغاز کرده و تیم فوتبال این رشته تا یک دسته یک ایران صعود کرد و حتی یک دوره مدعی صعود به لیگ برتر فوتبال کشور بود.

در رشته فوتسال هم تیم پتروشیمی تبریز از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال کشور به شمار می‌رفت که بالاترین عنوان این تیم چهارمی مسابقات بود.

اما رشته اصلی این باشگاه دوچرخه‌سواری بود و با توجه به حضور مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز در رأس دوچرخه‌سواری استان، شاهد سرمایه‌گذاری خوب پتروشیمی در رشته دوچرخه‌سواری کشور بوده و تیم‌ پرقدرت پتروشیمی تبریز متشکل از ملی‌پوشان کشور همواره مدعی اول قهرمانی کشور بوده و در چندین دوره مسابقات تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان به مقام قهرمانی دست یافته بود.

اواخر سال 95 با تغییرات صورت گرفته در شرکت پتروشیمی و کاهش بودجه ورزش این شرکت، باشگاه پتروشیمی تبریز از تیمداری انصراف داد، اما با فشار مسوولان استانی این باشگاه تنها تیمداری در رده‌های پایه را تقبل کرد و باشگاه شهرداری تبریز برای اینکه تیم آماده این استان منحل نشود، مسوولیت تیم بزرگسالان را تقبل کرد.

اما هفته گذشته باشگاه پتروشیمی تبریز از اعزام تیم جوانان خود به مسابقات قهرمانی کشور ممانعت کرده و این تیم که مدت‌ها با دوچرخه‌سواران بومی در حال تمرین بود با نام هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی شرکت کرد.

شرکت پتروشیمی تبریز‌ زمانی با صرف هزینه‌های میلیادری در فوتبال و فوتسال تیمداری می‌کرد و موفقیت چندانی را هم کسب نکرد، اما از حداکثر ‌‌100 میلیون تومان بودجه سالیانه برای ورزش پایه استان آذربایجان‌‌شرقی و شهر تبریز اختصاص نداده و ‌از ورزش قهرمانی کنار کشید.

این امید می‌رود که مسوولان استان در این مورد با مدیران شرکت پتروشیمی مذاکره کرده و این باشگاه را از عدم تیمداری در رشته اول آذربایجان‌شرقی منصرف کنند.

درخشش تیم جوانان دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی

تیم جوانان هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشوری درخشان ظاهر شد. این تیم که قرار بود با نام پتروشیمی تبریز در مسابقات حضور یابد، بعد از انصراف پتروشیمی از تیمداری، با نام هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی در مسابقات جوانان کشور شرکت کرد.

در اولین مرحله لیگ جوانان جاده کشور امیر‌رضا شهریاری‌بناب از تیم هیات دوچرخه‌سواری تبریز در رتبه سوم قرار گرفت.

در بخش استقامت جاده تیم جوانان هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی با 187 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت.

در بخش تایم تریل تیمی هم تیم هیات آذربایجان‌شرقی بعد از تیم‌های کاشی پرسپولیس یزد و چرخ سبز خراسان در رده سوم قرار داشته و در مجموع 2 ماده تیم جوانان هیات آذربایجان‌شرقی بین 17 تیم حاضر در مسابقات با 304 امتیاز در رده اول قرار دارد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار