نشست شورای راهبردی پارک ملی گلستان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استانداران خراسان شمالی و گلستان و شماری از مسئولان این دو استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 05 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نشست تاکید کرد: طرح جامع پارک ملی گلستان تدوین شود.
عیسی کلانتری گفت: نخستین قدم مطالعه دقیق و تهیه طرح جامع برای این پارک است و در این طرح جامع ممکن است ده ها پروژه کوچک و بزرگ در قالب سیاست‌های کلان دولت و محیط زیست پیش بینی شود. وی تصریح کرد: اگر در سال‌های گذشته هم طرحی تهیه شده است، باید بازنگری و به روز شود و در آن احیا، تجهیز و نگهداری پارک ملی گلستان پیش بینی شود.
پارک ملی گلستان منطقه حفاظت شده‌ ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. این منطقه قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات‌ وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومترمربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است. حدود 34 درصد مساحت این پارک ملی در محدوده استان خراسان شمالی واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار