آیت الله اعرافی:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با تاکید بر لزوم تکریم جایگاه معلم عنوان کرد: تکریم نهاد آموزش و پرورش، یک رسالت عمومی است.
کد خبر: ۶۰۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 06 May 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در دیدار با مدیرکل آموزش پرورش استان قم، بیان کرد: مدیران مجموعه‌های علمی و فرهنگی و همچنین مدیران آموزش و پرورش باید رویکرد جامع و متوازن داشته باشند و این نگاه باید از راس هرم مدیریتی آغاز شود؛ اگر مدیر یک مدرسه هم دغدغه علم و تربیت و هم دغدغه معیشت و فرهنگ دانش آموز را داشته باشد، مدیر موفقی است.

وی با بیان اینکه ارتقا علمی معلم و مربی باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: نباید در آموزش معلمان، به شکل و تشریفات اکتفا شود؛ باید این دوره ها دائم بازنگری شود و روح و عمق به آن بخشیده شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش می‌تواند با وارد شدن به حوزه هنرهای مشروع، باعث بالا رفتن شخصیت دانش آموز و نشاط او ‌شود؛ باید به هنرهایی مانند شعر، ادبیات و خط توجه شود و این موضوعات بسیار لازم است؛ همچنین هنر هایی مانند تئاترها و سرود، بسیار اثرگذار است.

وی تکریم معلم و نهاد آموزش پرورش را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اگر معلم کرامت و عزت داشته باشد، می‌تواند دانش آموزان را به خوبی تربیت کند و در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد؛ وظیفه همه ی مسئولین و مردم است تا نهاد آموزش و پرورش را مورد تکریم قرار دهند و این یک رسالت عمومی است.

 استان قم، آینه‌ی تمام نمای ایران و جهان است


آیت الله اعرافی بیان کرد: استان قم دارای جایگاه ویژه و آینه تمام نمای ایران و جهان است؛ آموزش و پرورش نیز در این استان باید در همه ی زمینه ها بخصوص موضوعات پژوهشی پیشتاز باشد؛ باید کمک شود تا دانش آموزان دبیرستانی با استعداد، در سال، یک مقاله ارائه بدهند و این موضوع می‌تواند در پیشرفت آن دانش آموز، بسیا موثر باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت بودجه آموزش و پرورش در چند سال آینده نیز به همین شکل است، ادامه داد: تکیه آموزش و پرورش در مسائل مالی باید به منابع مردمی باشد و همچنین لازم است فرهنگ وقف در آموزش و پرورش، در بین مردم و خیرین نهادینه شود؛ با توجه به وضعیت استان قم، باید سالی20 تا 30 مدرسه توسط خیرین احداث شود.

امام جمعه موقت قم عنوان کرد: وجود تعداد بسیار مدارس دوشیفت در استان قم اصلا شایسته نیست و اگر تعداد دانش آموزان افزایش پیدا کند، این مدارس به سه شیفت تبدیل می‌شود؛ باید برای این موضوع اقدام اساسی صورت بگیرد و مشکل این مدارس حل شود.

وی اقدامات انجام شده در بحث سواد آموزی در استان قم را مناسب دانست و افزود: باید با یک برنامه ریزی درست، تعداد بیسوادان را در قم به صفر برسانیم و همچنین اقدامات به شکلی باشد تا وضعیت بیسوادی که در سابق وجود داشت، مجدد در استان رخ ندهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار