کد خبر: ۶۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 11 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد امروز در جمع خبرنگاران در خصوص توزیع اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استانی در سال جاری ۱۳۹ میلیارد تومان اعلام شد که در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان این اعتبار توزیع شد.

حسن نوروزی بیان کرد: هفته گذشته کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برگزار شد و اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌های هر شهرستان‌ از محل اعتبارات استانی مصوب و اختصاص داده شد که امیدواریم ظرف ۲۰ روز آینده موافقت‌نامه‌هایی را مبادله و عملاً کار عمرانی را از محل اعتبارات عمرانی سال ۹۴ را آغاز کنیم.

وی از افزایش ۸۲ درصدی اعتبارات ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: اعتبارات ماده ۱۸۰ اعتبارات محرومیت‌زدایی است که امسال در قانون تنظیم مقررات مالی دولت سه درصد از محل درآمدهای صادرات نفت و گاز به استان‌های محروم کشور اختصاص داده شده است.

این مسئول تصریح کرد: در سال ۹۳ سر جمع اعتبارات اختصاص یافته به استان از محل ماده ۱۸۰، ۸۱ میلیارد تومان بوده که در سال جاری این رقم به ۱۴۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات اختصاص یافته ماده ۱۸۰ در دو قسمت توزیع می‌شود که بخش ۶۰ درصد آن که اعتبارات استانی بوده و رقم آن ۸۹ میلیارد است به استان ابلاغ و تا آخر هفته به فرمانداری‌های استان ابلاغ می‌شود.

نوروزی بیان کرد: اعتبارات، متناسب با سهم هر شهرستان و فرمانداری و همچنین پروژه‌های عمرانی ماده ۱۸۰ تعریف خواهد شد، ضمن اینکه رویه توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ این است که اعتبارات ریز نباشد و تعداد پروژه‌ها کم باشد تا زمان بهره‌برداری پروژه‌ها زود‌تر صورت گیرد.

وی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات ماده ۱۸۰ افزود: سال گذشته اعتبارات ماده ۱۸۰ با نظر نمایندگان مردم در مجلس و استانداری توزیع می‌شد اما برای سال ۹۴ کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و شورای‌برنامه‌ریزی توسعه استان کار توزیع این اعتبارات را بر عهده خواهد داشت و تصمیم‌گیری لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته لیست اعتبارات پروژه‌های مورد نیاز استان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال می‌شد، اما امسال نیاز نیست و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تصمیم‌گیری لازم صورت می‌گیرد.

نوروزی در ادامه سخنان خود به افزایش بیماری تب مالت در بین دام‌های استان اشاره کرد و عنوان کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون ضربتی بیش از یک میلیون دام‌  استان امسال علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری ۵۹۰ میلیون تومان به دام‌پزشکی استان اختصاص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در طرح پوشش بهداشتی دام، طیور و آبزیان مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان برای کارهای عمرانی اختصاص داده شده اما در حال حاضر این رقم  به ۵۹۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه با بررسی لازم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان امکان افزایش دوباره اعتبارات دامپزشکی وجود دارد، خاطرنشان کرد:  اعتبارات با توجه به اینکه این بیماری‌ها چقدر سرایت داشته باشد قابل افزایش است و ما این آمادگی را داریم در حد توان بودجه خود کمک کنیم تا مشکل خاصی در سطح استان رخ ندهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار